Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hehe, tydeligvis ikke alle fosiler som følger med. Min nabo på snart 80 fjernet de før meg :P

Kristian Nafstad
Skrevet

Har enda ikke fjernet mine :blush: Har aluskilter, er redd for at det skal bli for mye skille der hvor oblatene har sitti. Noen som har fått dette, eller som vet hvordan man kan fikse opp i det enkelt? Og kan jeg fjerne med tapetkniv? Er det den beste løsningen?

Kjører Golf MK6 2011 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

Skrevet

Jeg har aluskilter på Audien og der forsvant oblatene fort når jeg spylte over med høytrykken (kort avstand).

Flisa opp det oblatet i tusenvis av små biter :D

Og litt sitrusspray og tørk så var det ingen rester igjen :)

Marius Næss
Skrevet

Har enda ikke fjernet mine :blush: Har aluskilter, er redd for at det skal bli for mye skille der hvor oblatene har sitti. Noen som har fått dette, eller som vet hvordan man kan fikse opp i det enkelt? Og kan jeg fjerne med tapetkniv? Er det den beste løsningen?

Jeg har fjernet oblater på en 4-5 biler nå, og min erfaring er at det blir stygge "skiller" på aluskilt. Ville heller bestilt opp nye skilter da.
Kristian Nafstad
Skrevet

Jeg har fjernet oblater på en 4-5 biler nå, og min erfaring er at det blir stygge "skiller" på aluskilt. Ville heller bestilt opp nye skilter da.

Ok, antok det, hehe :)

Kjører Golf MK6 2011 

Skrevet

Klarer ikke Cleaner Fluid eller noe lignende å fikse disse skillene da?

Skrevet

Under fjerning av emblemer var det ikke vanskelig å se at tidligere eier har brukt en skarp gjenstand for å fjerne emblemene en gang i tiden.

For å få nye skilter regner jeg med de må bestilles. Ønsker ikke å levere inn de gamle også vente noen dager på nye.

Er det noen som vet hvordan det egentlig skal gjøres for å få byttet ut skadde skilter?

Skrevet

Jeg bestilte nye for et par år siden, da kjørte jeg med de gamle til de nye kom på trafikkstasjonen, så fikk jeg bare byttet de der.

Skrevet

Under fjerning av emblemer var det ikke vanskelig å se at tidligere eier har brukt en skarp gjenstand for å fjerne emblemene en gang i tiden.

For å få nye skilter regner jeg med de må bestilles. Ønsker ikke å levere inn de gamle også vente noen dager på nye.

Er det noen som vet hvordan det egentlig skal gjøres for å få byttet ut skadde skilter?

Du leverer inn de gamle når du henter de nye :)

• 1 month later...
Skrevet

Sånn i tilfelle det ikke er nevnt og for de treginger som meg som ikke har fått av oblatene ennå:

post-3379-0-44526600-1342203375_thumb.jp

De bokstavene var ikke så glad i 3M sin sitrus spray gitt...

:wacko:

...spørs om det ikke blir nye skilter allikevel...

Bjørn_A
Skrevet

Fikk de overaskende lett av ved bruk av negler :P satt ikke så godt fast på plastikk skilta mine.

-Bmw iX3 2022 Msport

Skrevet

Jeg brukte varmepistol og mine egne hender og negler for å fjerne oblatene på aluskiltene på Audien. De ble desverre litt stygge. Gjorde samme "operasjon" på Golfen som har plastskilter og det ble supert, unntagen at jeg har et eget markert "felt" på skiltet som er beregnet til oblatene. Vurderer å kjøpe nye skilter til begge bilene...

www.bølleracing.com

I <3 HATERS!

-Kristian-
Skrevet

på plastikkskiltene er det nok med varmt vann :) Så løsner limet fra oblatene :)

Skrevet

Må nok varmes litt, ja. Jeg brukte en jalla hårføner, men fungerer sikkert like bra å la de ligge i varmt vann et par minutter. Jeg fjernet limrestene med valet pro glue and tar remover.

2002 Volvo S60 2.0T
1993 Mitsubishi Lancer GLI (vraket)
19xx Ford Sierra 2.0iS (vraket)

• Forhandlere
Concker
Skrevet

Jeg fjernet nettopp oblatene nå for 10minutter siden på 3 biler.

alle plastskilter.

Varmet litt med varmepistol, skrapte bort limet enkelt med tommel totten, et halvt spray med prickbort, tørket over.

alt av limrester borte med engang :) ikke noe skille heller

kkromcke
Skrevet

Kjøpte ny bil, bestilte nye skilt, for de gamle var bulkete og FÆLE :)

Kristian Nafstad
Skrevet

Noen som har fått på VIP "oblatene" og som vil legge ut bilder? Har ikke hatt mulighet til å legge på min enda. Noen som har link til sitrusrens? Evt nettbutikk e.l. Greit å vite så jeg vet hva jeg skal se etter når jeg går inn i butikken, hehe.

Kjører Golf MK6 2011 

Skrevet

Ser du bor på Jessheim. De har Sitrusrens på Bilxtra og Thorshov BR, og begge disse fungerer bra. Bilxtra sin heter Nio Lube og Thorshov har 3M sin :)

Kristian Nafstad
Skrevet

Tar en tur innom BilXtra i morra jeg, og prøver litt ;) Ofte på jessheim eller? Hørtes ut som du var kjent, eller vet om "bilbutikker"

Kjører Golf MK6 2011 

Skrevet

Bor på Skedsmokorset, så det er ikke mer enn ett stenkast unna, og pendler til Kongsvinger ofte så hender jeg svinger innom Bilxtra eller Mekonomen på Jessheim for litt bilpleie snacks ;)

Kristian Nafstad
Skrevet (endret)

*Slettet*

Endret av kristian_

Kjører Golf MK6 2011 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår