Holtet

Polere på folie/decaler

Hei på dere..

Jeg lurer på om det går bra å polere over decaler/folie som er på bobilen? Disse decalene er blitt litt matte synes jeg, og det er vel kanskje litt på grunn av for sterk avfetting.

Jeg har en Meguars Da som jeg skal bruke på bilen,og diverse Scholl produkter (S02, S3+ gold, S17+ og S40) jeg har også kjøpt meg diverse Megs,Uber og Scholl pads også.

Kan jeg bruke disse produktene,eller bør det være noe som er for gelcoat?

Jeg har polert noe før, men er helt fersk på dette forumet. Det har kostet meg mange tusenlapper av å lese her den siste tiden.. :D Må jo si at kunskapsnivået her inne er helt utrolig, jeg har lært meg å vaske og polere bil på nytt.

post-4510-0-18425700-1335814971_thumb.jp

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg polerte en sort RAV4 med reklamefolie, regner med det blir mye av det samme. Jeg hadde ingen problemer, når jeg passet på varmen og buffet forsiktig vekk polish rundt foliedetaljer. Bilen jeg tok hadde også bokstaver med takker på, uten at det ble noe problem.

Show&Shine tråd av RAV4 med reklamefolie: http://www.detailers...ii-oehn-detail/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har polert to drosjer med reklamedekaler. Det gikk greit med Scholl S17+ på orange pad, men jeg var litt redd for at jeg skulle kjøre for hardt så det ble for mye varme. Gikk derfor over med Uber Grønn og S40 på DA etterpå. Da ble dekalene som nye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det bør vel gå greit med de produktene du har. Tror nok det er fornuftig å tenke på varme, men er jo ikke roterende maskin og ikke superkraftig så det skal vel gå fint:) Trenger nok ikke den kraftigste polishen kanskje, men det finner du jo ut av.. Også er det jo gull å rengjøre padden ofte! lykke til, vogna blir sikkert som ny igjen:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du beskriver at du har brukt for kraftige vaskemidler, hva har du brukt? ellers så tror jeg sånne klistremerker mattes en god del av sola..så dette på gamlevogna som jeg hadde i 3år..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode svar. Har prøvd på et lite felt og det ser veldig lovende ut... Skal prøve å polere opp hele bilen en dag, så den blir blank og fin igjen.

Du beskriver at du har brukt for kraftige vaskemidler, hva har du brukt? ellers så tror jeg sånne klistremerker mattes en god del av sola..så dette på gamlevogna som jeg hadde i 3år..

Jeg har brukt en avfetting som heter "cocos" eller noe? Er noe jeg kjøpte 75 liter av som skulle være veldig effiktiv på landbruksmaskiner,lastebiler og gravemaskiner som kan være tilsmurt av fett..

Har ikke vært så nøye på blandingsforhold og bare fyllt en "god del" avfetting og blandet med noe vann i en slik trykkluft sprøyte. Denne har jo også blitt brukt på bobilen også da.. :(

Har fått litt mere erfaring ang produkter etter å ha lest her inne en stund,men nå er kjemikalieskapet fyllt opp med diverse andre gode produkter. Så nå er alt av kjemikalie kanner merket med de forskjellige blandingsforholdene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive