norway_triumph

en nybegynner kaster seg på tepperens

Det er ikke altfor mange innlegg her inne om tepperens (ihvertfall ikke i forhold til lakk/eksteriør)

Så når teppet i bilen var skikkelig møkkete bestemte jeg meg likegodt for å prøve ut alle artiklene jeg hadde på en gang . Desverre ikke så altfor mange når det kommer til tepperens da jeg alltid kjører med overmatter på mine biler slik at det er ikke mye jeg gjør /har gjort av dette.

Verktøyet

Våt/tørrsuger som jeg har på verkstedet

og "lån" av kjerringas dampvasker (vel hun viste meg også hvordan jeg bruker den - så cred til henne for det :) )

P1010816.jpg

P1010850.jpg

Kandidatene

Biltema skumrens

Autoglym skumrens

CG Fabric Clean : Blandet ca 1: 15

P1010815.jpg

Noen før bilder

passasjersiden er ikke så ille

P1010817.jpg

Bagasjerommet med stygge flekker/skjolder

P1010821.jpg

Verst var det (naturlig nok ) på førersiden

Både gulv og teppet bak clutch-pedalen var skikkelig møkkete

P1010818.jpg

P1010819.jpg

Første arbeidssteg var grundig støvsuging slik at mest mulig løs skitt ble fjernet og ikke dratt rundt

Deretter delte jeg gulvet i tre like deler og påførte produktene (tapen er skillet mellom de ulike produktene)

P1010822.jpg

P1010823.jpg

Inndelingen er som følger

Venstre side : Biltema - Skummer MYE - nøytral lukt

I midten : AG - Skummet gir seg mye fortere og blir såpeliknende som trekker ned - -nøytral lukt

Til Høyre : CG - Fordelte jevnt over hele flaten uten å sprute mye på de mest skitne stedene -svak citrusaktig lukt

Så var det tid for damprenseren

Renset hvert felt for seg og byttet klut imellom for ikke å dra med meg produktene over i hverandre

P1010825.jpg

Deretter en omgang med støvsugeren for å få fjernet mer løs møkk

Etter bilder

P1010827.jpg

P1010828.jpg

P1010829.jpg

P1010830.jpg

P1010831.jpg

CG greide i første omgang ikke den aller verste flekken (men så soaket jeg den ikke skikkelig)

P1010832.jpg

Etter denne lile testen konkluderte jeg med følgende på MITT teppe/denne type teppe og med min metode å gjøre dette på

Biltema: god alround renser som ga det raskeste resultatet men for grove flekker/flekekr som sitter litt dybt kan det være nødvendig å gå over 2 ganger

AG - Litt sånn midt på treet . ikke dårlig men samtidig ikke så god som biltema

CG MEGET drøy i bruk - fin på flekker da du kan dynke mye mer enn med disse skumrenserene, men tar lengre tid å bruke og krevde mer skrubbing enn skumrenserene.

MITT VALG for resten av teppet ble

Flekker dynkes godt med CG deretetr skumlegges hele greia med Biltemarensen , dampvaskes og støvsuges

resten av etterbildene

P1010834.jpg

P1010837.jpg

P1010840.jpg

P1010842.jpg

Til slutt måtte jo også pedalene få en forsiktig runde med P1010851.jpg

P1010852.jpg

Øverste klut er ren klut før jeg begynte med damprenseren , nederste er fra runde 1 og midterste er fra runde 2. Så nå er det bare å spille uvitende igjen når kona lurer på om jeg kan bruke dampvaskerene INNENDØRS på møbler og annet unødvendig !! :)

P1010836.jpg

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så nå er det bare å spille uvitende igjen når kona lurer på om jeg kan bruke dampvaskerene INNENDØRS på møbler og annet unødvendig !! :)

Godt jobba, siste setning tok dog kaka for min del!

:rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så bra ut:) Fint med litt testing av produkter! Brukte du egen børste til å skrubbe med, el brukte du de som var på damprenseren? Så ut som om det kunne være igjen ennå litt dirt:)? Men det så du jo på vannet når du renset opp igjen:) Morro å rense når det er skikkelig møkkete, da ser man skikkelig forskjel! Jeg bruker også den cg rensen mye privat, smmen med scholl spam, og apc det funker gull.(ikke alle på en gang:))

P.S var ikke ment som noe ktitikk, og det kan være jeg blingset litt på bildene, og 100% er jo ikke alltid mulig:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette så bra ut:) Fint med litt testing av produkter! Brukte du egen børste til å skrubbe med, el brukte du de som var på damprenseren? Så ut som om det kunne være igjen ennå litt dirt:)? Men det så du jo på vannet når du renset opp igjen:) Morro å rense når det er skikkelig møkkete, da ser man skikkelig forskjel! Jeg bruker også den cg rensen mye privat, smmen med scholl spam, og apc det funker gull.(ikke alle på en gang:))

P.S var ikke ment som noe ktitikk, og det kan være jeg blingset litt på bildene, og 100% er jo ikke alltid mulig:)

Brukte de som var med damprenseren (sammen med overtrekkene)

ble helt rent etter to omganger men kameraet mitt er bare digitalkamera så det er litt vanskelig å få frem nøyaktige nærbilder for bruk her inne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive