braaten22

Hvordan vasker dere børstene deres?

Som emne sier hvordan får dere alle børstene i fine igjen etter bruk ?

takk for svar =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier bare å skylle de i lunkent vann, har funket fint.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Evt. gi de en sprut med surfex eller prikkbort først, litt avhengig av hvor skitten de er og hva man har brukt dem til ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg pleier å spraye på samme produkt som jeg har brukt kosten med (har jeg brukt Surfex så sprayer jeg på Surfex og har jeg brukt felgrens, så sprayer jeg på felgrens osv). Etter det så bare skyller jeg kosten med slange, i springen eller med HT med nedjustert trykk. Dette har fungert utmerket til nå. Likt løser likt :)

Skal jeg vaske børster eller koster som har blitt brukt med andre ting en avfetting eller felgrens som jeg ikke kan dra nytte av likt løser likt teorien (f.eks for å vaske vell Bare Bones, Pneu... osv) så sprayer jeg på Surfex 1:5.

Edit:

Må også legge til at jeg mange ganger blir overrasket over hvor lett møkka slepper børstene når jeg skyller de. Over all forventning.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier også bare å skylle de i rennende vann, men om du gir dem en el to sprut surfex-hd eller en apc, en gang om annen tror jeg det er greit, så dritt ikke "fester" seg i børstene:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier også å skylle de godt, og gjør det alltid RETT etter bruk slik at ting ikke rekker å tørke inn i børstehårene. Pleier ofte å gni litt med henda under skyllingen. Etterpå "kaster" jeg børstene (uten å slippe :P) for å få ut så mye vann som mulig. Noen ganger drar jeg i tillegg ut litt vann med tørkepapir, om jeg trenger å få de tørre fort. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

X2 på den :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei, takk for mange gode svar =) , ser ut til at felgbørsten min har blitt liggende for lenge å driten har satt seg ordentlig så må nok invistere i en nye en

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før du kjøper en ny en kan du jo vurdere å slenge den i oppvaskmaskina, (sjølv om det fort kan bli upopulært hos din evt bedre halvdel) Løsner ikkje dritten så tar vel helelr ikkje maskina skade av det, og løsnar den så blir det uansett vaska vekk :) Har sjølv vert med kameratar som vaskar tilogmed motortoppar i oppvaskmaskin med stor suksess, dog har eg aldri gjort det sjølv, då eg har tilgang til industrivaskemaskiner på jobb til slike formål :) Ellers må eg stemme i med Øyvind, likt løyser likt, la den ligge i ei gammal bøtte med feks sterk surfexblanding i nokre timar (opplever sjølv at surfex er ekstremt god på alt av plast og liknande materialer) :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker en egen bøtte til å ha kostene mine i, denne bøtten fyller jeg med varmtvann og en desj avfetting.

Da holder børstene seg fine både under og etter bruk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive