Suvdal

Collonite 845, holdbarhet + vedlikehold

Har akkurat lagt mitt første lag med voks på felgene mine, og valget falt på Collonite 845. I den sammenheng har jeg noen spørsmål ang holdbarhet og "vedlikehold".

1. Hvor lang holdbarhet kan jeg forvente her? Om jeg er snill med produktene.

2. Bruker P21S felgrens, så her lønner det seg kanskje å blande ut litt med vann for å øke holdbarheten eller? I tilfelle, hvilken utblanding vil dere anbefale?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1. Aner ikke, men jeg har samme voksen på sommerfelgene og den bilen blir daglig kjørt på anleggsområder(alt fra masseuttak/forflyttning og sprenging/fjellboring 15tkm..) Felgene får i sommerhalvåret Bilthambers autofoam fra skumkanonen en gang i uken sammen med ukens vask. En gang i blant, hver fjerde, femte, bruker jeg Valet Pro sin billberry i 1:8ish utblandet. Jeg legger voks på ved bytte til sommer samt en gang rundt august. Om det er noe voldsomt vits med laget i august vet jeg ikke, men skal jeg ha håp med å få brukt opp de flaskene jeg har av den så har det blitt slik hehe.

2. Er lenge siden jeg har brukt p21s men når jeg brukte den blandet jeg den 1:4 ish.

Håper det hjalp litt, hehe

Endret av Sigmund S Dy.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruke opp de flaskenE du har med den? Da skal du legge på mange felger tror jeg :P Ha brukt den på tre bilen og to båter og kan ikke se på flasken at den har blitt brukt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la 845 på vinterfelgene sist høst. Byttet til sommer i dag. Det var fremdeles beading, og felgene har hele tiden vært meget lette å vaske. Mao. kan du fint få 6 mnd. holdbarhet fra høst til vår.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha brukt den på tre bilen og to båter og kan ikke se på flasken at den har blitt brukt :P

Uuupps :)) Viste at jeg kom til å bruke for mye, men ikke såååå mye for mye :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er fort gjort. Ikke så lett å se 845 før den hazer. Iallefall ikke på alu. felger/annet lys lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På innsiden av felgen så jeg den ikke etter tørking engang!! Kjentes ut som det ble bedre på fremsiden enn innsiden, men det kan kanskje ha noe med materialet å gjøre også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive