Gå til innhold
Kim

Voksvalg på E61

Recommended Posts

Kim    624
Kim

Jeg holder på med en Alpine Weiss og en Carbon Swartz E61 for tiden og trenger tips angående voks.

Til den hvite tenkte jeg kanskje Swissvax sin Glacier er et godt valg siden den er beregnet på hvite biler, men samtidig så vet jeg at blau weiss er en fin voks på BMW.

Dette er voksene jeg har å velge mellom

SV Crystal Rock

SV Shield

SV Glacier

SV Mystery

SV Concorso

SV Blau Weiss

Swissvax Zuffenhausen, Opaque, Reflexus og Scuderia utelukker jeg da disse er i hovedsak beregnet på Porsche, Matt lakk, Toyota/Lexus og Italienske kjøretøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 027
_Makki_

Hvis det er snakk om utseende+holdbarhet så er det vel Shield som aldri skuffer. Ellers mener jeg det er ingen vits å legge noe annet enn Glacier på hvit bil.. Den gir jo det lille ekstra på hvit. Alt fra CR til Zymol Royale ser likt ut i hvert fall på ibishvit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Uten at jeg mener at det spiller noen rolle så ville jeg nok gått for Glacier på en hvit bil siden denne skal ha spesielle "egenskaper" for dette. At voksen greier å skille mellom forskjellige nasjonaliteter på bilen har jeg mindre tro på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 397
Petter

Jeg går utenfor de alternativene du nevner og sier legg forsegling.

Forsegling gav den hvite bilen jeg hadde den beste looken. Med Glacier på andre plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Legg en voks på hvert panel, så kan du selv vurdere om det er noe å tenke på til neste gang denne "problemstillingen" dukker opp ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

Wolf's Body Wrap er enestående.. Enormt bra når det kommer til egenskaper mot/med vann, holdbarhet er bra og den ser ikke "plastikk" ut som noen av de gamle forseglingene

Voks så er Glasur fra Zymol det beste jeg har prøvd hittil, og det har blitt noen :) Fantastisk voks

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
_Makki_    1 027
_Makki_

Wolf's Body Wrap er enestående.. Enormt bra når det kommer til egenskaper mot/med vann, holdbarhet er bra og den ser ikke "plastikk" ut som noen av de gamle forseglingene

Voks så er Glasur fra Zymol det beste jeg har prøvd hittil, og det har blitt noen :) Fantastisk voks

BW fra Wolf er bra ja men sååå tungvind... blir alt mulig rart på lakken hvis man legger litt feil.

Glasur har jeg sett og testet sist jeg var i Polen! KONGE voks ja. Har 2 krukker på vei :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Concorso på sort bil og feks Duragloss 111 på den hvite.. Sealer på tett hvit lakk er aldri feil, da blir det veldig hvit... selv om jeg akkurat la Collinite på en hvit bil her :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig