CFM

Blå metallic MB C180, 1-stegs *oppdatert*

Blå metallic Mercedes C180

IMG_0439.jpg

Bråbestemte meg for å polere bilen til dama ettersom det klødde i fingrene etter å prøve Krauss maskinen jeg fikk av henne som tidlig bursdagsgave (900W versjonen).

Jeg begynte mellom klokka 12 og 13 og bestemte meg da for å gjøre en 1-stegs ettersom den ikke er så alt for ille i lakken. Bilen ble K2000 behandlet i fjor sommer av en som er ganske nøye med forarbeidet (dog ikke i nærheten av folka her inne).

Nå er ikke bilen vasket så ofte heller da, kan ligge noe i det... Er vasket kanskje 10 ganger på nesten ett år... :P

Valget falt da på Scholl S17+ og blå Scholl pad. Det fungerte veldig bra. Spredte på trinn 1.5, korrigerte på trinn 5 og avsluttet lett på trinn 2 på hastighetsregulatoren. Det fikk tatt ganske mye av ripene og avsluttet blankt og holofritt etter å kontrollert med Scholl CF02 og lys.

Etter korrigering la jeg et lag med CG EZ Cream Glaze for så å toppe med Swissvax Shield. Frontruta fikk Nanolotus sin ruteforsegling og siderutene RainX. Dekksidene fikk Swissvax Pneu.

Utgangspunkt:

IMG_0322.jpg

IMG_0323.jpg

IMG_0324.jpg

IMG_0325.jpg

La Prickbort og Scholl Rim7 på tørr bil:

IMG_0330.jpg

IMG_0331.jpg

Felg med Rim7:IMG_0333.jpg

Børstet:IMG_0334.jpg

Og avspylt:IMG_0335.jpg

Så fikk bilen Surfex HD 1:5. Det samme fikk dekksidene som ble skrubbet:IMG_0336.jpg

Det er alltid noe igjen til IronX!:

IMG_0338.jpg

IMG_0340.jpg

IMG_0343.jpg

IMG_0344.jpg

Bilen ble så håndvasket med CG Glossworkz og Zymöl svamp. Clayet med blå Scholl clay og ONR 1:20 som glidemiddel, her er etter hele bilen (ca. likt på begge sider):

IMG_0347.jpg

Tørket og klar til korrigering:IMG_0349.jpg

Bilen er flekklakkert litt her og der og så og si halve bilen er lakkert opp på nytt:

IMG_0352.jpg

Ikke så galt med swirls:

IMG_0353.jpg

IMG_0355.jpg

IMG_0357.jpg

Over til litt lakkmålinger. Panseret hadde en del:

IMG_0359.jpg

Høyre frontskjerm:

IMG_0362.jpg

Lite på høyre dør:

IMG_0363.jpg

Bakdøra var bedre:

IMG_0365.jpg

Men ikke under lista......... Skal heldigvis bare bruke DA maskin:IMG_0367.jpg

Bakluke:

IMG_0370.jpg

IMG_0372.jpg

Venstre dør:

IMG_0375.jpg

Venstre frontskjerm:IMG_0377.jpg

Fant disse og gjorde gjorde i stand til korrigering. Ble desverre ikke så mange bilder av det på grunn av liten garasje og dårlige lysforhold på grunn av det (får ikke plassert arbeidslampa riktig):

IMG_0378.jpg

IMG_0380.jpg

IMG_0381.jpg

Et middels 50/50 bilde av venstre frontskjerm. Var omtrent slik over hele bilen:IMG_0382.jpg

Førerdør:

IMG_0393.jpg

Blir greit dette her:IMG_0395.jpg

Blankt? :)

IMG_0400.jpg

IMG_0402.jpg

Baklykt før:IMG_0405.jpg

Og etter:IMG_0408.jpg

Høyre bakdør:

IMG_0416.jpg

IMG_0419.jpg

EZ Cleam Glaze lagt med DA maskin med svart pad:IMG_0426.jpg

Etter Glaze:IMG_0428.jpg

Så var det tid for LSP. Ble lite bilder av det siden jeg måtte jobbe på litt før sola gikk ned og det ble rått og fuktig ute. Valget falt på Swisswax Shield på lakk, Swissvax Pneu på dekk, Nanolotus sin ruteforsegling på frontruta og RainX på siderutene foran. Felgene fikk Swissvax Autobahn.:

IMG_0432.jpg

Noen ferdigbilder i solnedgangslys:

IMG_0435.jpg

IMG_0437.jpg

IMG_0439.jpg

Dagen etterpå tok jeg en rask vask av interiørt også. Vasket med CG Green Clean 1:15 og rutene ble vasket med Scholl Ice. Plastfornyer på platdetaljer og dashbordet var Meguiars Ultimate Protectant. Har ikke renset setene, bare støvsugd hele bilen innvendig.:

IMG_0446.jpg

IMG_0447.jpg

IMG_0451.jpg

IMG_0454.jpg

SV Pneu og Autobahn:

IMG_0456.jpg

Mvh.

Bjørn J. :)

Endret av CFM
18

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finfin en-stegs. :)

Mye sære målinger på lakken ser jeg. :shocking2: Viser jo bare hvor godt det fungerer med en slik "billig" DA-maskin og gode produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobba!! :) Hvordan syntes du lakken var å jobbe med? Kanskje vanskelig å si noe om, siden den er omlakkert flere steder? :P

Min far har samme farge, og syntes det er rimelig hard! :P

Cred er iallefall gitt :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble riktig pent, og den fargen fortjener å være velstelt for å vise seg fra sin beste side.

Som W202'er flest, er nok denne flekklakkert av BOS/DCAG i yngre år. Cred for swirl-fri lakk som fikk fin dybde. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanonbra til å være ettsteg dette! Har prøvd med samme kombo på Kestrel DAS6-PRO, men det ble for grovt for 1-steg, og jeg synes sort Scholl blir for fin. Bra jobbet, og som alltid tar du gode bilder! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne fikk seg jo et kjempeløft, flott resultat på bare 1-steg :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker!

Kanonbra til å være ettsteg dette! Har prøvd med samme kombo på Kestrel DAS6-PRO, men det ble for grovt for 1-steg, og jeg synes sort Scholl blir for fin. Bra jobbet, og som alltid tar du gode bilder! :thumbup:

Takker! Jeg lurte på om det ikke var for grovt, men etter kontroll med CF02 så så det greit ut. Ingenting å si på wetlook/glans heller.

Dette ble riktig pent, og den fargen fortjener å være velstelt for å vise seg fra sin beste side.

Som W202'er flest, er nok denne flekklakkert av BOS/DCAG i yngre år. Cred for swirl-fri lakk som fikk fin dybde. :)

Takker, ja det er nydelig farge egentlig. Mørkeblå når det er overskyet og lysere blå med lilla perlemor-effekt når sola skinner på den!

Godt jobba!! :) Hvordan syntes du lakken var å jobbe med? Kanskje vanskelig å si noe om, siden den er omlakkert flere steder? :P

Min far har samme farge, og syntes det er rimelig hard! :P

Cred er iallefall gitt :thumbup:

Takk skal du ha! Lakken var medium/hard. Litt vanskelig med tanke på all omlakkeringa ja, men stort sett medium/hard. Nå kjørte jeg ganske hardt og lenge for å få vekk alt, ellers hadde det ikke vært noe problem med S03G og roterende for å få det helt bra. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobb B.J.

Du har fått dreisen på dette nå!!!

Cred

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempefin 1-stegs. Tenker dama ble fornøyd nå :)

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott utført en-stegs, du fikk tatt bra med Scholl S17+.

Cred fortjent og levert.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra jobba! Et flott resultat ;)

Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye! La til litt mer i førstepost forresten. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive