Gå til innhold
jvhanssen

bytte demper og fjær

Recommended Posts

jvhanssen    2
jvhanssen

Heisann folkens.

Jeg lurer på om det er noen av dere som har erfaring med fjær og demperbytte på en BMW 3-serie E90 2006?

Konebilen har knekt en fjær fremme, så jeg går utifra demper også må byttes (har kjørt slik lenge uten å merke dette)?

Er dette noe man kan gjøre selv med sånn passe teknisk innsikt? Slik jeg ser det er det vel bare å løsne kaliper, stramme fjær med klemmer og løsne på dempertopp?

Verkstedet skulle ha fryktelig mye for å gjøre jobben i alle fall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Det skal gå greit. Gjorde det på min E90 for 1 år siden. Du løsner alt i tårnet øverst som du kommer til under panseret. Du trenger også å løsne kalipperen, å finn noe du kan hekte denne i. Ta en strips eller noe å heng den opp slik at den ikke henger på slangen.

Løsne alt, ta frem fjærklemmer og vær nøyaktig når du strammer. Husk å stram likt på begge sider (det kan gå fryktelig galt om den glipper)

Deretter skrur du av hverandre demperen å drar ut fjæra!

Her er en god guide med fine bilder! :) Lykke til.

http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=15397

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jvhanssen    2
jvhanssen

Det var en gjennomført tilbakemelding! Tusen takk, da har jeg noe å henge fingra i til helga :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig