EivindE91

Nye sommerdekk, men hva burde jeg velge?

26 innlegg i emnet

Vell nå skal dere høre. Fant en skrue i det ene bakdekket da jeg skulle bytte til vinterdekk, nå som hjula skal på tenkte jeg å få dekket plugget, men da dekksjappa skulle ta av dekket, sprakk siden og jeg trenger derfor nytt.

Det er 5mm mønsterdybde på de andre dekka, og dekksjappa mente jeg burde kjøpe 2 nye fordi det nye ville slites raskere på grunn av det gamle dekket?

Det står Good Year Eagle F1 Asymmetric 225/40-18 på felgene, men skal jeg kjøpe like, eller velge noe annet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Goodyear Eagle F1 er jo kjent som gode dekk, ellers finnes det jo gode alternativer fra continental, dunlop, vredstein, nokian osv. Jeg ville gjerne kjøpt Eagle F1 igjen for å få alle like, og fordi det er gode dekk :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde Continental ContiSportContact3 (Riktig navn?) på bilen i fjor og i år blir det Vredestein Sessanta som jeg synes er kanon og samme dim som du skal ha :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg og lurer litt på dette. Kjører på Nankang av et eller annet slag nå, men vurderer nye dekk nå i år, eller til neste sommer.

Lest mye fint om Continental (ContiSportContact 3) og Vredstein Sessanta som er tidligere nevnt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører ContiSportContact 3 på mine nye orginale M5-felger, og de viker bra så langt :) Har ikke kjørt veldig mange mil enda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant en test hvor Good Year Eagle F1 Assymetric 2 vant over conti sportcontact 3. Dermed tror jeg det blir dem.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Conti selger bare ut alt av SportContact 3, den etterspørres kun av forhandlere som har satt opp nybiler med dette i spec. Gå for SportContact 5P, jeg er i hvert fall utrolig fornøyd med årets kjøp: grep, egenskaper på vått samt lite støy (235/35/19 er jo litt dumt om man et var for litt dekkstøy).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har kjørt med contionental spocontact 3 og 5. veldig fornøyd med disse.

God holdbarhet og bra grep. eneste er at det er litt veistøy, men det er nok mye pga lav profil.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjørte forrige sesong på SportContact 3 i dimensjonen 225/35/19. Kanondekk på både vått og tørt. Eneste jeg reagerte på, var at de blir fort slitt... Måtte ha to nye framdekk i år, å nei jeg spinner de ikke opp. :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt grep = kort kjørelengde...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig grep = Enda kortere kjørelengde..

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sant...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går på 2. sesong med Vredestein Ultrac Sessanta i 225/30/20 her i gården og jeg er veldig fornøyd. Litt mer støy enn Pirelli P Zero Nero, men absolutt ett godt dekk på tørt og ikke minst vått føre..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg begynner snart på andre seongen med Uniroyal Rainsport 2. Støy er relativt grunnet lav profil, men de henger som tyggis på veien på tørt og vått føre.

225/40R18 på min bil og 215/45R17 på konebilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som kan komme med et dekktips til meg? :) Jeg trenger nye dekk foran på bilen min. Har kjørt ca 12000km med Conti Sport 3 som fulgte med bilen da jeg kjøpte den ny. Nå er de helt nedslitte foran. Hadde trodd de holdt ut denne sesongen, men må nok handle nye dekk snarest... :( Har lest at Conti har en myk blanding i dekkene sine og at det kan være grunnet til at de har blitt slitt så fort. Har lyst på noen dekk som holder kanskje litt lenger denne gangen ;)

235/40-18.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 225/40-18 på bimmern, Nokian Hakka Z Y92. Høyhastighetsdekk, er godkjent for 300 km/t. De sitter veldig godt, støyer lite, og sporer ikke :) Kan ikke si noe om holdbarhet, bare hatt de i 2 uker... Her i gården går det bare i Nokian piggdekk vinterstid, og Pirelli sommerstid. Men er fornøyd med Nokian på sommer også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke 12000km fryktelig lite forresten, mtp. holdbarhet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Michelin Pilot sport, er de beste dekkene jeg har hatt, men om du kjørelengde er en veldig viktig faktor ville jeg sett på andre ting. Hadde en kamerat som kjørte sinnsykt mange mil på noen Dunlop sport maxi (??) dekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk 25000 km utav Dunlop sport maxx på 5'er golfen. Kunne nok klart en 3-4000 km til hvis det ikke var for litt skjeiv hjulstilling

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sport Maxx var det ja. Mener han fikk nesten 35 000 på sin audi a6.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive