Mgdesign

Nødhjelp felger

Hei!

Beklager en ny topic om problemer med bilen, men uflaksen har slått til igjen...

Kommunen har nå endelig fått kosta gatene her, og en nabo har sikkert bestilt litt grus.

så kommunen tømte grus ut på parkeringsplassen hans, og ga faen i den eneste bilen som sto parkert på parkeringsplassen var rett i nærheten.........

Det resulterte i at felgen som har vert under grus ser nesten sandblåst ut, og overflaten er helt ru....

Desse felgene er 1mnd gamle, og var helt 100% strøkne... Prøver og legge ved noen bilder

Hvordan det skjedde

post-4129-0-01167800-1335278351_thumb.jp

Sånn er skaden

post-4129-0-53863800-1335278340_thumb.jp

Sån skal den være

post-4129-0-30026000-1335278342_thumb.jp

Tror dere dette går med rub? eller må jeg våtslipe og lakkere, isåfall har jeg noen krav her på erstatning?

Det er jo rå aluminium under klarlakken, og denne kan vel oksidere?

Her var kommentaren jeg fikk da jeg sendte mail med bildebevis (etter 2 telefon samtaler med løgn og disclaimers.)

Hei, Mats.

På bakgrunn av bileta du har sendt, kan vi ikkje sjå at det er skjedd skade som kan påreknast å ha kome som fylgje av grusen som var tømt ved bilen din.

Venleg helsing

Sogndal Kommune

Helge-Øystein Feigum

57 62 96 41/992 33 296

Fra:		Mats Gunnarskog <mats@mgdesign.no>

Til:		hof@sogndal.kommune.no

Dato:		24.04.2012 11:18

Emne:		bilde feiing

Tok dette bildet i eit program på telefonen derfor fargane er litt annerledes [vedlegg "felg.jpg" slettet av Helge-Øystein Feigum/Sogndal kommune]

Her for å demonstrere finishen etter vask og tørk korleis det er etter:[vedlegg "bilde kopi.JPG" slettet av Helge-Øystein Feigum/Sogndal kommune] Her for å demonstrere finishen etter vask og tørk korleis det er på den sida som ikkje låg under grusen.:[vedlegg "bilde.JPG" slettet av Helge-Øystein Feigum/Sogndal kommune]

Med vennleg helsing

Mats Gunnarskog

v/ Mgdesign.no

Besøk oss på Facebook! 

[/code]

Endret av Mgdesign
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke et forsikringsselskap, få det takstert og la de ta saken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy faen, hadde blitt så forbannet! Ikke gi deg på dette! Dette er ren hærverk hvor du vet hvem synderen er! Møkkafolk...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det mulig??? Stå på ditt og få taksert skaden, evt hør med et lakkeringsverksted hva det vil koste å lakke om igjen felgen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der må no definitivt vere erstatningsansvar frå kommuna si side, det er jo rein uansvarlighet frå sjåfør! Grensar svært tett opp mot hærverk...

Personlig meinar eg at du burde kreve splitter nye felgar med tanke på kor nye dei faktisk var!

Endret av Dawl
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde krevd ny felg på kommunes rekning! Du har bildebevis så..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her hadde jeg krevd ny felg. Hvis det er skader på selve aluminiumet blir det vel vanskelig å lakke opp den børsta finishen.

Endret av mr.Sindre
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for støtte, ja eg må nok stå på mitt!

Men om det hjelper, det er en annen sak...

Skal forhøre meg litt med en advokat jeg kjenner, og en oppretter som kan taksere.

Jeg stoppet en kostebil (vi har bare 1 her) nå faktisk, raseriet tok overhand... men han kunne bare si hvem som hadde kjørt i dag tidlig...

Men da jeg spurte han om dette var normal prosedyre og bare dumpe det på biler eller så nær som mulig, svarte han bare vi dumper der vi får betalt for og dumpe det..

Må prøve og finne ut hva jeg har krav på om jeg evt må politiannmelde saken først..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med mindre dei har advart om at der kom til å forekomme dumping av grus på førehand så kan eg ikkje sjå anna enn at du har krav på ny felg! Stå på!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Viktig å få backup når du kjemper mot det offentlige. Mitt forsikringselskap har jobbet mot Svolvær kommune snart et år, vel hvor mye de har jobbet vet ikke jeg. Skitt samme, jeg har ikke betalt for reparasjon av min bil.... Ikke skal jeg heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver tryg forsikring imorgen!

Utifra når jeg får taksert det skal jeg rubbe og polere for å se om det kanskje hjelper noe, men det hjelper meg ikke om kanskje 1 år hvis det blir korrosjon...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare ringe i kveld få et skadenr. kontakte verksted de taksterer og sender til tryg. Du skriver til tryg og legger ved bilder. Hvis skadene ikke er veldig dyre kan det hende at du sitter igjen med svarteper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skadene er vel av verdi av 1stk ny felg, ca 3800

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3800 er ihvertfall like under min egenandel, men jeg hadde ikke gitt meg når du vet hvem som var ansvarlig.

Det kan være vanskelig, særlig for et utrent øye, å se at merkene på bildet er hakk i lakken og ikke støv, refleksjoner e.l. Jeg ville tatt med bildene, kvittering som viser når felgene er kjøpt, og felgen (gjerne på bil), og prøvd å få til et møte med han karen i kommunen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive