regeli

Gtechniq C3 Smart Carnauba eller Carpro Reload?

Av og til så må en ty til "juks" med detailing som jeg kaller det og en sprayvoks eller sealer må duge :P

Jeg har prøvd begge to og Reload er lettere å tørke av, mens Gtechniq sin må gnikkes. Tørker Gtechniq sin, så kan en gnikke til swirls kommer :(

Det sies at Reload skal holde opp til 4 måneder med beskyttelse, men er usikker på Gtechniq sin, men begge to har god "vannskrekk". Produktene er jo ulike, den ene er Sealer, den andre Voks.

Gtechniq C3 Smart Carnauba: http://www.elitecarc...nauba-500ml.php

CarPro Reload: http://www.elitecarc...ction-400ml.php

Hva er deres kommentarer?

Mitt valg er å ha begge to i samlingen så klart :P

Endret av regeli
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje prøvd noken, men vurdert begge :) Men er så fornøyd med Duragloss #951 Aqua Wax. Holder godt og brukes mens eg tørker bilen :) Blir veldig blankt og fint, og uten sjolder ;)

Endret av BChris
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C2 er mye enklere og mer holdbar enn C3, og billigere i bruk ettersom den blandes ut. Jeg liker også C1.5 da dette er en "skikkelig" sealer som holder mye lenger enn f.eks reload og disse andre spray sealerene, selv om den er like enkel å legge på. Den er dog en del dyrere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CarPro Reload syntes jeg er knall i allefall.. Har ikke testet Gtechniq dog..

Men den holder ikke 4 månder her, men 4-6 uker tipper jeg uten for sterk såpe i såpekanonen, Bernhard fikk den til å holde over 9 uker mener jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går maks 2 uker før jeg vasker bilen, spørs hvor travel helge normalt blir :P

Hvordan er Gtechniq C1.5 å tørke av?

Jeg brukte Reload på en sort Passat stasjonsvogn 2009 modell her for noen uker siden.

Den var ikke vasket siden i fjor høst, så kan tenke dere hvordan den såg ut etter en vinter.

Vel etter noen timer, så hadde jeg Reload på alt av lakk, senere lurte eieren på om den var polert :P

Naboer lurte på hvem sin blanke Passat det var, hehe!

Slike spraysealere eller voks er helt greit om en trenger kort beskyttelse og dårlig tid synes jeg ^_^

Men, jeg har 3 x 400ml igjen av Reload, så for bli denne en stund til og prøve muligens noe annet når det minker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler IKKE Gtechniq sin. Brukt en gang og aldri mer. Synes ikke holdbarheten var noe å skryte av heller.

Hørt mange lovord om CarPro sin, men ikke prøvd den selv.

Bruker CG Hybrid V7 om bilen trenger en liten oppfrisker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hybrid V7en er og genial, men holder en knapp på Reload sin holdbarhet uten at jeg tørr si for mye :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg prøvde denne http://www.scandicsh...&product_id=203 for to veke sida og bilen har greit med vannskrekk enda. Får desverre ikkje testa holdbarheta fullt ut sidan eg har planer om å ta vårshinen til veka ^_^

Har vel kanskje ein bil nr. 2 eller snike deg bort på naboen sin ei natt :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er Gtechniq C1.5 å tørke av?

Den er omtrent som reload. Et par spray på panelet og spre med ene siden av kluten og buffe av med andre siden. Bruker man riktig mengde er det tilnærmet ingenting å buffe av.

Spray "sealere" med iblandet carnauba som C3 synes jeg ikke noe om. Det pleier å bli noe klin.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel kanskje ein bil nr. 2 eller snike deg bort på naboen sin ei natt :P

Hehe! dårli med bil nr.2, men eg kan alltids ta en tur i nabolaget ei natt ;)

Ta panseret på ei 3-4 bila sopass en får testa den godt :ph34r:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive