Simen

3M FCP + Gul Scholl pad = ?

Hei!

Noen som vet om den gule rubbingputa fra Scholl er for grov for 3M FCP? Sliter litt med kjørespor som ser litt ut som pad-swirls her.

-Simen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjerner du ikke dem lett med neste steg da? Er vell ikke uvanlig å få det på noen type lakker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å gå over med EFC + gul 3M pad da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med grønn 3m pad. sliter ekstremt for. eventuelt om gul scholl pad hadde vært tingen. vis noen har prøvd, fungere dette bra?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greia var jo at det ikke så ut som kjørespor eller vanlige hologrammer, men fikk noe som nesten så ut som riper i pad'ens kjøremønster. Var bare en liten plass, mulig det satt ett lite korn i lakken eller noe. Synes det er rart, er alltid veldig nøye med rene puter og pads, mye børstebruk + at jeg tørka over panelet med QD i forkant.

Anyways, det hjalp ikke med EFC på gul 3M, men en ekstra runde grovrubbing. Ble jo en del vanlige holos også da, men testa da gul 3M og den rydda bra opp.

Fosse: Er snakk om en Passat som har en av de hardeste keramiske klarlakkene på markedet. Så her er det bare det groveste som gjelder og myyye pressing med Makita'en. ;) Litt umotivert akkurat nå, har brukt 2-3 timer på bare halve taket og ene fordøra. Håper ikke jeg er den eneste som kjenner litt på å "stange" litt noen ganger..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper ikke jeg er den eneste som kjenner litt på å "stange" litt noen ganger..

Det er du så langt i fra. Har flere ganger hatt trøblete biler der jeg har vært drittlei lenge før jeg er halvferdig. Har man da begrenset med tid så kan man bli både stressa og deprimert. Men det ordner seg som regel til slutt :)

Har du prøvd ull på denne bilen?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var nesten litt godt å høre. Men denne bilen har jeg imens eier er på 3-ukers ferie, så jeg har heldigvis ikke dårlig tid. :P

Nei jeg har ikke prøvd ull. Hvordan det? Har bare en svær ullpute liggende, og ser for meg at den blir vanskelig å komme til med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ullpads skal være schvære, hehe. En større ullpad er oftest fleksibel og kan vinkles i mye større grad enn en skumpad for å komme til å trangere steder. Det er ikke mange steder på bilen jeg ikke kommer til med en 8" ullpad. Men på store områder som tak og panser bør det uasnett ikke være noe problem å komme til på så lenge paden ikke overstiger en meter i diameter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive