Meringdal

Polering av helikopter

27 innlegg i emnet

Heisann..!

Noen som har erfaring med polering av helikopter? Jeg har fått en forespørsel på fire helikopter, oransj i farge.

Hvordan går man frem? jeg ser for meg en 2-stegers med LSP og kanskje ruteforsegling?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er metall eller plast med lakk på er det vel mye det samme som å polere en bil?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis det er metall eller plast med lakk på er det vel mye det samme som å polere en bil?

Var egentlig det jeg lurte litt på.. Om det er aluminium eller hva det nå måtte være. Jeg går utifra at det er samme prosedyre, men tenkte å høre om noen har erfaringer med den biten så kanskje de har noe å komme med.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja:)!.. Ikke flere enn 3stk:)? Jeg har ikke noe erfaring,men tenkte på at det kanskje er en del ss lakk på helikopter? Er det sånn ambulansetype el seaking? De seaking helikopterne synes jeg ser ut som er malt med kost:) Kanskje lagt litt mer jobb i utseendet på "private" typer? Jeg rabler bare i vei her, uten særlig dekning:) Men uansett gleder jeg meg til S&S:) Lykke til!..

P.SDet med forsegling er vel en ting som er lurt på helipoter, både ruter og resten av doningen, er vel en del forurensing i luften om dagen..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja han hadde 4 sa han :)

Men uansett... Jeg forhørte meg litt om hvordan de ble vasket, og det hørtes ut som kraftige kjemikalier som ble brukt, så jeg vil tro det blir en del slitasje på lakken. han sa forøvrig at de ikke ble vasket til en hver tid, men så ofte de hadde tid. Det er et privat selskap, men han var usikker på hvilke type lakk det var osv.

Jeg kunne forøvrig komme innom å prøve på halepartiet sa han :) Vi får se hvordan det utarbeider seg, å i tilfelle så blir det nok SS :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med det er Nordhelikopter det er snakk om.

De flyr AS350 og R44, som stort sett er lagd av glassfiber, så det er som å polere en kjempestor frontfanger :)

Få en tekniker til å peke ut de stedene du bør holde deg unna, det er steder du ikke bør polere, og gjør du feil snakker vi enorme kostnader.

Endret av RuneV
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mange småfly og helikopter har vinduer i plast mtp ruteforseglingen

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få også en tekniker til å vise deg hvor pitot portene er (både static og dynamic selvfølgelig) og andre steder man bør maskere og holde seg unna som nevnt over. Ellers skal det gå bra så lenge du tar deg god tid og gjør det forsiktig og nøye. :)

Endret av CFM
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være glassfiber ja. Skal høre litt mer med dem å se hva det blir til. Godt med litt bakgrunnkunnskap før man tar seg ut på noe sånt!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Artig! En S&S er nok på sin plass her :-)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mange småfly og helikopter har vinduer i plast mtp ruteforseglingen

Helt sant! Her har mange brent seg på "ruteforsegling" tidligere, så vær obs!

Få også en tekniker til å vise deg hvor pitot portene er (både static og dynamic selvfølgelig) og andre steder man bør maskere og holde seg unna som nevnt over. Ellers skal det gå bra så lenge du tar deg god tid og gjør det forsiktig og nøye. :)

Og ikke minst det viktigeste! FJERNE TEIPEN fra pitot tube, og static porten(e).!!!! Hugs også på at det er 2 hull i pitot tuben..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mange småfly og helikopter har vinduer i plast mtp ruteforseglingen

Lexan isåfall, og det er ekstremt ripesensitivt og ikke spesielt glad i forsegling som nevnt

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er garantert ikke klarlakk på dem, polerer en del fly og helikopter på jobb og de har ikke klarlakk. Det er som oftest veldig tynne lag med lakk for å holde vekten nede

Endret av Snowbiz
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lexan isåfall, og det er ekstremt ripesensitivt og ikke spesielt glad i forsegling som nevnt

Det er ikke bare Lexan som blir brukt men det er en ganske vanlig type. Derfor brukte jeg fellesbetegnelsen plast siden feks polycarbonate og plexiglass også forekommer(og sikkert enda fler).

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funka for halvtime siden.. Er nok en bug hos imageshack..

Er i alle fall tilsynelatende en polakk som polerer et helikopter, og utifra bildet ser det ut som en gedigen jobb (!!)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånt:

Mye rart vennene mine holder på i Polen. Har man penger så har man penger...

Beznazwy-2-1.jpg

post-1879-0-61536200-1335452536_thumb.jp

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Polere et fly ja :o Da ville jeg ihvertfall brukt noen større pads :)

Edit: Slurvefeil..

Endret av Anders_Aa
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive