Gå til innhold
TobiasW

2001 Mercedes-Benz C32 AMG

Recommended Posts

TobiasW    322
TobiasW

Her kommer det en jobb jeg gjorde på en 2001 Mercedes-Benz C32 AMG, som kun er kjørt 43000km og eid av en eldre dame.

IMG_3180.jpg

Jeg er ingen Mercedesmann, men stor motor blir jo fort interessant, jeg synes dog utseendet er alt for anonymt sett opp mot BMW M3 som er hovedkonkurrent. Motoren er en 3,2L kompressormatet V6'er på 349hk, så den gikk greit, og hadde kul lyd :)

Bilen har nok blitt godt tatt vare på tidligere, men nå var det i høyeste grad på tide med en shine. Ble avtalt 2 steg utvendig, toppet med en god voks, og vask/støvsuging innvendig.

Slik så bilen ut da den ble levert:

IMG_3022.jpg

IMG_3023.jpg

IMG_3024.jpg

IMG_3025.jpg

IMG_3026.jpg

IMG_3027.jpg

IMG_3028.jpg

IMG_3029.jpg

IMG_3030.jpg

IMG_3031.jpg

IMG_3032.jpg

Prickbort ble sprayet på paneler under vinduer, og felger;

IMG_3033.jpg

IMG_3034.jpg

IMG_3035.jpg

IMG_3036.jpg

IMG_3037.jpg

Toppet med Surfex 1:10 som fikk ligge 5 min, før foam - Chemical Guys Maxi Suds 2

IMG_3038.jpg

IMG_3039.jpg

IMG_3040.jpg

IMG_3041.jpg

IMG_3042.jpg

Felgene ble ikke rene nok etter Prickbort og Sonax Felgrens, så Iron-X måtte til

IMG_3043.jpg

IMG_3044.jpg

Deretter ble bilen håndvasket med Chemical Guys Citrus Wash & Gloss, og grønn chenillemitt. Tørket med Miracle Dryer.

Inspeksjon av lakken;

IMG_3048.jpg

Ble ikke så mange bilder, da sølv er en vanskelig farge å fange defekter fra. Første steget ble kjørt med Gul 3M-pad + Gul 3M-polish på roterende. Spredde på laveste hastighet 600rpm., kjørte 3-5 pass på 1500 rpm., så ned på ca 1200 rpm. i 2-3 pass.

IMG_3050.jpg

IMG_3051.jpg

IMG_3052.jpg

IMG_3056.jpg

Ferdig panel:

IMG_3059.jpg

IMG_3066.jpg

IMG_3072.jpg

IMG_3073.jpg

IMG_3074.jpg

Før:

IMG_3078.jpg

Etter:

IMG_3079.jpg

IMG_3080.jpg

IMG_3082.jpg

IMG_3083.jpg

IMG_3084.jpg

IMG_3086.jpg

IMG_3087.jpg

IMG_3088.jpg

IMG_3089.jpg

IMG_3090.jpg

Ferdige flater:

IMG_3091.jpg

IMG_3092.jpg

IMG_3095.jpg

IMG_3096.jpg

Eksos:

IMG_3102.jpg

IMG_3103.jpg

Gnukket med Autosol:

IMG_3104.jpg

IMG_3105.jpg

Interiør før:

IMG_3106.jpg

IMG_3107.jpg

IMG_3108.jpg

IMG_3109.jpg

Resten kommer med etterbildene...

Har ingen bilder fra steg to, men det var roterende med blå 3M på blå 3M-pad. Spredde på 600rpm., kjørte 2-3 pass på ca 1000rpm. og ned igjen på lavere hastighet med lett press.

Deretter ble bilen kjørt ut, og fikk Surfex 1:15 på seg, toppet med foam for å få vekk polishrester;

IMG_3110.jpg

IMG_3111.jpg

IMG_3112.jpg

Innstegslister fikk Scholl NoGloss, motorrom fikk Chemical Guys New Look Trim Gel;

IMG_3113.jpg

IMG_3114.jpg

IMG_3115.jpg

IMG_3116.jpg

Bilen fikk Poorboy's Nattys Paste Wax Blue, dekk fikk Swissvax Pneu Glossy, hjulbuer fikk Chemical Guys Bare Bones, eksos fikk Autosol etterfulgt av Meguiar's All Metal Polish. Interiør ble støvsugd grundig, og vasket med Green Clean 1:15, vinduer ble vasket med "Proff Glassrens".

Her kommer ferdigbildene :)

IMG_3121.jpg

IMG_3122.jpg

IMG_3123.jpg

IMG_3124.jpg

IMG_3127.jpg

IMG_3130.jpg

IMG_3133.jpg

IMG_3137.jpg

IMG_3139.jpg

IMG_3140.jpg

IMG_3142.jpg

IMG_3143.jpg

IMG_3144.jpg

IMG_3145.jpg

IMG_3146.jpg

IMG_3148.jpg

IMG_3149.jpg

IMG_3150.jpg

IMG_3151.jpg

IMG_3152.jpg

IMG_3153.jpg

IMG_3155.jpg

IMG_3156.jpg

IMG_3157.jpg

IMG_3161.jpg

IMG_3162.jpg

IMG_3163.jpg

IMG_3164.jpg

IMG_3165.jpg

IMG_3166.jpg

IMG_3167.jpg

IMG_3168.jpg

IMG_3169.jpg

IMG_3170.jpg

IMG_3172.jpg

IMG_3173.jpg

IMG_3175.jpg

IMG_3176.jpg

IMG_3177.jpg

IMG_3178.jpg

IMG_3179.jpg

• DCN Poeng 22

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Godt jobba! Fikk løftet lakken opp til verdig stand og fikset det forferdelig skitne interiøret! Cred levert!

Personelig synes eg dette er helt greie biler, men enig med deg at det blir kjedelig utseende i forhold til M3 (spesielt med søvfarge...), også må eg bare sei at du må be dama kjøpe seg nye felger. Evt. få omlakkert dei, dei va jo bobla og stygge som pokker :/ Hadde nok vore finare med glassblåsing og litt ly lakk ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JensChristian    187
JensChristian

Endelig kom denne jobben! Heldigvis slapp Christer og jeg å komme med luftpistol og masse gale torpedoer! :P

Fine 50/50, likte MacGyver løsningen på skumkanonen. Heldig gammel dame dette her :)

Vi har forøvrig en del felles venner Tobias :) (Snublet over FB-profilen din her en dag)...

Cred gitt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Pen jobb dette:) Enig med deg at utseende på bilen er litt kjedelig, finere innvendig enn utvendig.. men går vel som en rakker:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Aleksander Ødegård    11
Aleksander Ødegård

Cred gitt for bra jobb.

Selv om eksteriøret er ganske kjedelig er jo dette en skikkelig ulv i fåreklær som er kapabel til å gjør skam på mang en lokal helt, noe som gjør den tøff likevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Godt jobba! Fikk løftet lakken opp til verdig stand og fikset det forferdelig skitne interiøret! Cred levert!

Personelig synes eg dette er helt greie biler, men enig med deg at det blir kjedelig utseende i forhold til M3 (spesielt med søvfarge...), også må eg bare sei at du må be dama kjøpe seg nye felger. Evt. få omlakkert dei, dei va jo bobla og stygge som pokker :/ Hadde nok vore finare med glassblåsing og litt ly lakk ja.

Tusen takk for hyggelige ord :)

Jeg har ikke kjørt M3 selv, men vil tro utifra andre BMW'er jeg har kjørt, er jeg sikker på at den er bedre å kjøre enn denne MB'en. Synes ikke den var skikkelig sportslig satt opp. Treg automat, harde bremser og jeg er litt usikker på hva jeg synes om styringen. Det jeg likte var motoren! Den dro godt :)

Ja, felgene var forferdelige, og ødela inntrykket på bilen synes jeg :(

Endelig kom denne jobben! Heldigvis slapp Christer og jeg å komme med luftpistol og masse gale torpedoer! :P

Fine 50/50, likte MacGyver løsningen på skumkanonen. Heldig gammel dame dette her :)

Vi har forøvrig en del felles venner Tobias :) (Snublet over FB-profilen din her en dag)...

Cred gitt!

Ja, det var på tide! Orket ikke flere trusler fra dere to gale bilpleiere!

Var nødt til å teste om den flasken passet på foamcannonen, og det gjorde den. Dermed kan jeg ha flere ferdigblandede "foamladninger" til forskjellig type vask.

Tusen takk :) Jasså? Får evt. ta resten over PM så vi ikke spammer tråden unødvendig :)

Pen jobb dette:) Enig med deg at utseende på bilen er litt kjedelig, finere innvendig enn utvendig.. men går vel som en rakker:)

Takk takk! Den gikk relativt bra ja :)

Cred gitt for bra jobb.

Selv om eksteriøret er ganske kjedelig er jo dette en skikkelig ulv i fåreklær som er kapabel til å gjør skam på mang en lokal helt, noe som gjør den tøff likevel.

Tusen takk :)

Endret av TobiasW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders_Aa    151
Anders_Aa

Knall jobb! Cred er levert ;) Gummimatter oppå stoffmatter :o:D

Dama som kjører bilen må jo ha en viss bil interesse for å kjøre noe slikt ihvertfall :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Knall jobb! Cred er levert ;) Gummimatter oppå stoffmatter :o:D

Dama som kjører bilen må jo ha en viss bil interesse for å kjøre noe slikt ihvertfall :)

Tusen takk! :) Ja, de ville gjerne ha det slik, jeg spurte spesifikt :)

Hun har nok bra peiling ja, før denne hadde hun en Aston Martin, og denne skulle selges nå :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Herlig wet-look på rå kjøremaskin. Selvsagt cred for flott innsats! :)

W203 ser ut som ei anonym pensjonist-tralle, men har bra fraspark den der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Herlig wet-look på rå kjøremaskin. Selvsagt cred for flott innsats! :)

W203 ser ut som ei anonym pensjonist-tralle, men har bra fraspark den der :)

Tusen takk :)

Helt enig med deg der!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
-Håkon    122
-Håkon

Passe grom bil som fikk tilbake utseendet den fortjener! Flott jobb, og cred kommer i din retning! :):thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer H    257
Christoffer H

Bra jobba! :) Ikke lett å se de store forskjellene på sølv lakk! Men du ga den et skikkelig løft :)

Cred er gitt :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Passe grom bil som fikk tilbake utseendet den fortjener! Flott jobb, og cred kommer i din retning! :):thumbup:

Tusen takk for det! :)

Flott oppfriskning av en tålig sprek gammeldamebil :thumbup:

Takk skal du ha! :)

Bra jobba! :) Ikke lett å se de store forskjellene på sølv lakk! Men du ga den et skikkelig løft :)

Cred er gitt :thumbup:

Takker! :) Ikke så veldig lett nei, derfor ble det ingen "wow" 50/50's.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SK901    50
SK901

Pen jobb, creds! :thumbup:

Personlig liker jeg utseendet på disse bilene. Jeg liker ideen at bilen er sterk som pokker, men for den vanlig mann i gata, er det umulig å se. En M3 ser brutal ut i forhold - og kommer ofte med påmontert magnet i front(som finnes på de fleste Audier i dag). En hver bil til enhver smak! Men bilen hadde hatt godt av nye felger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig