hmsilset

S&S55: VW Multivan.

0001.jpg

Trodde jeg skulle ha en virkelig stor jobb forran meg i dag, men eier er flink å stelle med bilene sine, og ba meg droppe å gjøre for mye med taket(som uansett så ganske så bra ut), og vi skulle ikke ta alt av riper som jeg trodde vi skulle.Utenom på panser var det lite riper, og fra bak skyvedørene var bilen lakkert for ikke mange månedene siden.Hadde blitt vasket kun med prickbort og HT synes jeg han sa.

Alt er som vanelig timet og tilrettelagt ;)001.jpg

Før vask.Skal photobucket begynne å klikke igjen nå da..

003.jpg

004.jpg

På med P21 på felger.

005.jpg

Prickbort på lakk.

006.jpg

Spyler så av og tar en runde med Iron-x rundt hele bilen+felger.

007.jpg

008.jpg

009.jpg

Bøttevask med grønn chenille og maxi suds2 som vanelig :) Klar favoritt fra dag 1!!

010.jpg

Finner frem bilthamber regular clay, og med Maxi Suds2 som clay lube.Sistnevnte er også en klar favoritt fra dag 1 :) Brukte altså denne shampooen også på min første jobb i 2010.God glid, men alikevel ikke så glatt at claybaren blir vanskelig å holde.

011.jpg

Eier går over med CG miracle dryer.

012.jpg

Clay etter en god stund.I bakgrunn står clay inspektør Armod Vassgraut, som er sendt ut fra arbeidstilsynet.Også i detailerbransjen må det utføres jevnlige kontroller for å passe på at vi clayer etter gitte retningslinjer, i dette tilfellet NS(Norsk Standard).

013.jpg

Prøvde å fjerne dette på ett skinnsete.Prøvde med Scholl spam og med SV leather cleaner og børste.Gikk ikke.noen som har gode tips?

014.jpg

Maskerer litt.

015.jpg

016.jpg

Sjekker lakkdybde rund hele bilen.Var litt tynn noen plasser, men ingen krise i dag.Skal kun få opp glans og få lakken glatt og vokset :)

017.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

Dette er jo godsaker på plastfangere og speil :) Brukte dette også på punkt med kraftige riper.

023.jpg

Eier vokser felgene med Collinite845.Sønnen var med å stilte mange gode spørsmål :)

024.jpg

025.jpg

026.jpg

Halvferdig med bakfanger.

028.jpg

Denne dempet jeg mye, men glemte etterbilde...030.jpg

Kjører denne komboen på alle paneler.Etter å ha buffa rent setter eier i gang med voksing.

031.jpg

Men først må han vaske vinduer,bare bones i hjulbuer og legge SV pneu på dekk.

032.jpg

Dette er voksen han brukte.Collinite476.

033.jpg

Etter en stund dro de hjem å grilla, så jeg fortsatte i samme tempo alene.Hadde en bursdag jeg tenkte å få med meg litt av :)

034.jpg

035.jpg

Refleksjon på bakskjerm.

037.jpg

Ledninga henger ned her pga travelt før selvutløser.Jeg ser jo passe gal ut :)

038.jpg

039.jpg

040.jpg

Refleksjon av bakrute.

041.jpg

Refleksjon av bakvindu igjen :)

042.jpg

Tørker vekk polishrester med first price q-tips.

043.jpg

044.jpg

Så til ferdigbilder.Fikk ikke helt til bildene i dag.Var sterkt lys, og jeg prøvde å redigere sånn at bakgrunner og asfalt hadde riktig farge.Er noen bilder bilen er en god del lyserer på enn i virkeligheten, men gjorde så godt jeg kunne.Blankt ble det ihvertfall.Takk for titten og ha en fin kveld/natt allesammen!Var godt å kose seg med denne i fineværet.7 timer med morgentrim ;)

045.jpg

046.jpg

047.jpg

050.jpg

053.jpg

054.jpg

055.jpg

056.jpg

057.jpg

058.jpg

059.jpg

060.jpg

063.jpg

066.jpg

068.jpg

069.jpg

070.jpg

071.jpg

074.jpg

075.jpg

076.jpg

077.jpg

078.jpg

083.jpg

084.jpg

088.jpg

090.jpg

091.jpg

098.jpg

100.jpg

102.jpg

Er ikke polishrester det lyse, men refleksjon fra krommen :)

107.jpg

109.jpg

113.jpg

11

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig kult det første bildet! Fin jobb:) Så ut som om det var litt steinsprut i fronten og det er litt kjedelig.. Men blankt ble det!

Ang flekkene i setet: På jobben har vi noen mørkegrå svamper som jeg er 99% sikker kommer fra norsk prol. Tror også de kaller dem skinnsvamp. De er ganske like Nanosvamp i konsistens. De er MEGET effektive på skinnseter som har heavy møkk etc.. Skinnet blir veldig tørt etterpå, så sikkert kraftige saker. Vet ikke om nanosvampen er for grov? Uansett lykke til:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finfin jobb! Hvordan har du blandet ut claylube?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig kult det første bildet! Fin jobb:) Så ut som om det var litt steinsprut i fronten og det er litt kjedelig.. Men blankt ble det!

Ang flekkene i setet: På jobben har vi noen mørkegrå svamper som jeg er 99% sikker kommer fra norsk prol. Tror også de kaller dem skinnsvamp. De er ganske like Nanosvamp i konsistens. De er MEGET effektive på skinnseter som har heavy møkk etc.. Skinnet blir veldig tørt etterpå, så sikkert kraftige saker. Vet ikke om nanosvampen er for grov? Uansett lykke til:)

Takker, og takk for tips :) Mulig det blir prøvd forsiktig om det ikke kommer flere skånsommere tips etterhvert.

Finfin jobb! Hvordan har du blandet ut claylube?

Takk!Jeg bruker en liten kork på en halvliter vann.Skal ikke så mye til for å ha en fin lube til ett par biler.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sattan, du står på! Konge greier dette! Ser at jeg må bestille inn litt større scholl pads :thumbup:

Cred påsan!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt sjef detail som ga hinsides blank og flott van. Cred er selvsagt.

Skulle ikke tro at en så merkelig figur som skvatt til foran selvutløseren kunne være i stand til så nydelig shine. :P Stjerne i boka, for å ta med det bildet, jeg lo godt :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sattan, du står på! Konge greier dette! Ser at jeg må bestille inn litt større scholl pads :thumbup:

Cred påsan!

Takk! store pads på flexen er kjekt å jobbe med :) Kommer til med originalbakplata uten å slå borti så mye ;)

Helt sjef detail som ga hinsides blank og flott van. Cred er selvsagt.

Skulle ikke tro at en så merkelig figur som skvatt til foran selvutløseren kunne være i stand til så nydelig shine. :P Stjerne i boka, for å ta med det bildet, jeg lo godt :D

Tusen takk :thumbs: Jeg var merkelig der ja.Har ikke hørt om å slette bilde og prøve på nytt nei,hehe...Det om clay inspektøren var ikke sant altså :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk! store pads på flexen er kjekt å jobbe med :) Kommer til med originalbakplata uten å slå borti så mye ;)

Rettelse, er vell uber du kjører der?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rettelse, er vell uber du kjører der?

Nei, det er Orange Scholl 175mm.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb som vanlig, morro med besøk av clayinspektøren :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb som vanlig, morro med besøk av clayinspektøren :P

Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye å ta i her, Silset! Ser ut som du håndterte det greit :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Store fine flater og jobbe med er nydelig og jobbe med.Ble meget bra sluttresultat som vanlig H.M.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg brukte Q-tips sist, ble det stygge riper :o

Men strøken jobb det her som vanlig ;) cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye å ta i her, Silset! Ser ut som du håndterte det greit :)

Endelig en lakk uten hologrammer :)

Store fine flater og jobbe med er nydelig og jobbe med.Ble meget bra sluttresultat som vanlig H.M.

Takker Arne :) Ja, kjekt å slippe å stå på kne hele dagen.Panseret var fort gjort også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når jeg brukte Q-tips sist, ble det stygge riper :o

Men strøken jobb det her som vanlig ;) cred!

Takker :) Er vel fort gjort at det blir litt riper.Gni over med litt rubbing etterpå da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive