wanvik

Behandle felger uten klarlakk

Er det noen her som har noe tips til hva jeg kan gjøre med felgene mine?

Det er snakk om Speedparts Black D som på bildet under.

Så lenge jeg har hatt bilen har disse felgene vært mattsvart, og det er ikke en helt slett overflate.

7728729-origpic-0d5151.jpg

Må innrømme at jeg ikke har vært så fryktelig flink til å holde disse rene i og med at bremsestøv uansett ikke vises så godt, men jeg er nokså sikker på at de ikke får en helt slett overflate selv om jeg får de 100% rene..

Tenkte å prøve med litt voks på en liten bit på innsida, men er litt redd jeg ikke klarer å få av alt, slik at det blir som om en søler voks på ruglete plastlister..

Noen tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grundig og skånsom vask og tørk, og forsegling med Gtechniq C5. Rob fra Gtechniq svarte meg på spørsmål om bruk av C5 på matt svart finish at C5 ikke gjør finishen blank, bare litt mørkere. Det som er matt for blir matt, og eventuelle blanke felter forblir blanke.

Jeg skal gjøre dette med mine vinterfelger når de skal av nå i løpet av helgen/neste uke/helg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! :)

Får bestille C5 neste gang jeg skal utvide samlingen da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat lakket noen felger med denne lakken. Den jeg brukte kalles halvblank, men det er nok matt. Jeg planla å bruke klarlakk over, men det ble så bra etter kun denne at jeg stopper der.

Kan jeg bruke Gtechniq C5 på denne lakken?

Endret av netrex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Halvblank/matt lakk går det helt fint an å bruke C5 på.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott. Takk for svar, da blir det den :) Er det noen plasser som kanskje har den rimeligere enn bilnerden.no?

Endret av netrex
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen andre steder i Norge, nei...

Du kan evt bestille den fra England, men prisene der er ca de samme som her. UK VAT (20%) blir trukket fra, frakt legges til, forenklet tollgebyr legges til og norsk mva på 25% legges til... og så ender du faktisk opp med å betale mer enn fra Bilnerden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive