RuneV

Kjøpe Da-maskin

Jeg har per i dag en biltema to-hodet DA-maskin.

Ønsker å oppgradere litt, men ikke ta steget til roterende maskin helt enda.

Hva tror man om denne?

http://www.larkspeed.com/index.pl?a=i&...S&p=72G220#

Er jo 240V, skal vel fungere fint med en liten adapter da? Eller er det planer om en "norsk" version?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat kjøpt denne fra cleanyourcar.co.uk, og det eneste du trenger å gjøre er å kjøpe en reiseadapter. Maskinen føles veldig bra, og er solid sammensatt :) Har ikke fått tid til å teste enda..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir det moms der da?

Kan de trekke fra VAT, så du slipper å betale dobbelt? Eller får man igjen engelsk moms fra tollvesenet i Norge?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du registrerer deg der, får du opp pris inkl. mva og frakt i handlevognen. Kommer ikke på noe mer enn det som står der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

@Bjorke: Norsk MVA eller engelsk MVA (også mer riktig kjent som VAT)

Det står: all prices include VAT at 17.5%

Dvs engelsk mva (VAT)

Vat eller mva er jo i teorien en skatt på en vare omsatt i det landet den selges. Jeg vet at i Norge dersom man eksporterer så betaler men IKKE mva til staten for det man selger. (litt "feil" fortalt men alikevel riktig).

Dersom man er i sverige og fikser bilen for inntil 3000SEK (trur jeg) så kan du få i gjen den svenske MVA'en. Visstnok. Aldri testet.

Hvordan dette er i praksis med forbrukere vet jeg ikke, men dersom du er bedrift i allefall handler du varer i utlandet MVA'fritt og fortoller det i tollen og betaler norsk mva på varen. Så i dette tilfelle vil da maskinen bli 17.5% billigere av grunnprisen på £127.50 som utgjør £21,6 billigere.

Dette er egnetlig bare en kjapp telefon til firmaet du handler av eller da tollen :) toll.no

Endret av K3nt_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok visst feil jeg. Sorry..hehe

Fikk akkurat regning fra DHL som sendte pakken, ble mva. på pakken + eksp.gebyr toll.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle kan ta feil :D

Men i allefall. handler man i fra en butikk i utlandet for over 200 kr vil man alltd få mva.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive