Northhomie

Hjeeeelp - hva har jeg gjort?

Heisann. Vasket bilen her om dagen, med avfetting osv. Clayet den etterpå, og gikk løs på bakskjermen og bakluken med Megs DA og megs Fine Cut Cleaner. Etterfulgt av Mirror Glaze Show Car Glaze (tror jeg) og Ultimate voks. Så perfekt ut der og da, men når jeg kom ut i sola morgenen etterpå så det HELT FORJÆVLIG ut.. likner på "oljer" fra voks og polish, men etter å ha avfettet og vasket området igjen, er det fortsatt likt.. null beskyttelse igjen i lakken etter avfettinga og vask. Hva kan dette være? Kjørespor, holos? Altså, etter avfetting, strippet for voks og alt.. fortsatt like jævlig. Kan det være at jeg har brukt for lite/mye press? siden det er en DA, skal man vel i teorien ikke klare å ødelegge noe?

Maskin: Meguiars DA

Polish: Meguiars Fine Cut Cleaner , Show Car Glaze

Pads: CCS White 6.5 inch Polishing Foam Pads

1 CCS Blue 6.5 Inch Finessing Foam Pad

Liten snutt av området jeg har prøvd meg på:

Håper jeg ikke har gjort noe "stort" her nå altså.. hehe :P merka betydelig synlighet av flakes i lakken etter maskinbruken, men noe er ikke som det skal være. Håper på raskt svar!

/Northhomie

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ligne på hologrammer.

Jeg har selv opplevd å få hologrammer ved bruk av DAS6 Pro DA-maskin, dette kommer ofte frem ved feil kombobruk på myk og medium lakk, i mitt tilfelle fikk jeg hologrammer fordi jeg brukte for myk pute til Scholl S40. Jeg brukte svart Scholl pad da jeg fikk slike resultater, ble greit når jeg brukte orange Scholl, som er en del hardere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ligne på hologrammer.

Jeg har selv opplevd å få hologrammer ved bruk av DAS6 Pro DA-maskin, dette kommer ofte frem ved feil kombobruk på myk og medium lakk, i mitt tilfelle fikk jeg hologrammer fordi jeg brukte for myk pute til Scholl S40. Jeg brukte svart Scholl pad da jeg fikk slike resultater, ble greit når jeg brukte orange Scholl, som er en del hardere.

Tusen takk for raskt svar! Jeg brukte hvit pad på cut cleaneren, og svart pad på glaze. Er ikke helt sikker på når disse ripene kom, da det ikke syntes før jeg var ferdig med hele runden.. så det dagen etterpå. Den hvite paden er den hardeste paden jeg har i så fall, er en polish pad med cut i, svart er en finessing pad som skal brukes på finishing polish evt. voks.. den er da mykest.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du finne frem linker til produktene du har brukt, det virket nesten som du har gått fra rubbing/lakkrens til en form for glaze?

Det så (som sagt) ihvertfall ut som hologrammer på filmen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oversikt over produktene jeg brukte:

Først denne her - med hvit pad: http://www.amazon.com/Meguiars-Mirror-Glaze-Fine-Cut-Cleaner/dp/B0002SQVDK

Så denne her - med sort pad: http://www.amazon.com/Meguiars6-Mirror-Professional-Glaze-liquid/dp/B0002UQAM0

Sitat på flaska Show Car Glaze: "Pure polish for a deep gloss shine." Så det er vel en slags polish det og, bare finere?

Brukte forøvrig Maskin, og pads herfra: http://www.autogeek.net/meguiars-da-foam-pad-kit.html

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du ihvertfall gått rett fra rens/rubbing til glaze, hvis du ser nederst på siden står det "frequently bought together" og der er "09 swirl remover" mellom de produktene du har.

Ville brukt en litt hardere pad på rensen som forsåvidt lå midt på treet i.fht hvor grov den er, den hvite puta på en "swirl remover" eller annen finpolish, og så glazen til slutt. Dog hadde jeg personlig droppa "show car glaze" og heller lagt en ordentlig voks/sealer da det kun er oljer i "7" som er ment til å vare ut dagen på utstilling ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åh, såpass ja.. :o sånn kan det gå når man er fersk.. :( Har swirl remover stående, får prøve dette i løpet av dagen. Skal stikke innom en bilpleiebutikk å se etter grovere pads. Tusen takk! Kommer med update så snart det er progress :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg prøvd meg litt fram med Megiuars Cut Cleaneren på Meguiars cut pad (lilla-rød ish) og Megiuars Swirl Remover 2.0 på hvit pad etterpå. Funket faktisk meget bra! så og si alt er borte. Skal gå over en gang til med swirl removeren på hvit pad, så skal nok saken være biff! :) Takk for hjelpen alle sammen, S&S er like rundt hjørnet :-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg elsker burgunderpaden(lilla-rød ish) til Megiuars! Fungerer veldig bra med Meguiars #83 Dual Action Cleaner Polish synes jeg :)

Endret av kobsar
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg elsker burgunderpaden(lilla-rød ish) til Megiuars! Fungerer veldig bra med Meguiars #83 Dual Action Cleaner Polish synes jeg :)

Ja, må si at denne gjorde jobben! Var mildt sagt redd i da jeg merka hologrammer for noen dager siden etter hvit pad, og ikke fikk dem bort.. men denne komboen funket fett! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vises så sykt i sola på mørk bil i tillegg når man har klart og bajsa på leggen å fått hologram :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den går fort varm os slipper med DA, men inntil det skjer fungerer den veldig bra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vises så sykt i sola på mørk bil i tillegg når man har klart og bajsa på leggen å fått hologram :)

Tell me about it!!! Noe så flaut :( Nesten som om det skulle vært forbudt å polere på sort bil om man ikke vet hva man gjør.. ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med de groveste produktene er det helt naturlig at det blir hologrammer, trikset er bare å fjerne de etterpå med finere produkter ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt livet av 2 begunder Meg's puter, men etter sterk korrigering på 3 sorte biler! ( store biler Hilux, Dicovery og ML)

Burgunder paden til Megs funket bra sammen med Meg's UC, og avslutting med Meg's gul pute.

Videre så prøvde jeg Meg's SvirvlX men ikke helt fornøyd? Avsluttet med Meg's Ultimate Polish med gul og sort pute og ble fornøyd.

Avsluttet med Ultimate Voks , den tiltrekker seg noe micro støv, men etter første vask så kom det fram en bra dyp wetlook.

post-4346-0-33754500-1334317290.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var med DA maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja Megs's G220v2 ny inkjøpt i Påska og den første bilen!!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var med DA maskin?

Ja Megs's G220v2 ny inkjøpt i Påska og den første bilen!!

Dette var utgangspunktet mye Svirls og Riper over hele bilen. Det var noen timers jobb.

post-4346-0-27816500-1334365872_thumb.jp

Endret av SvenO
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oisann! Det så grovt ut.. har problemer med å ta slike bilder selv, uansett hvor mye lys jeg har.. tror egentlig ikke jeg trenger noe spesielt med cut, fordi jeg har ikke mye swirls.. mer RDS fra de jævla feite amerikanerne som ABSOLUTT må åpne døra helt opp, og tøye grensene mest mulig.. :angry:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive