Gå til innhold
Sten Elias Torsen

Svissvax Cleaner Fluid serie...

Recommended Posts

Sten Elias Torsen    0
Sten Elias Torsen

Prøvde å søke på forumet etter erfaringer med Svissvax sin Cleaner Fluid serie, men uten hell. Så jeg prøver å lage en tråd.

Det jeg ser etter å ha lest S&S av diverse brukere, så går Scholl sin serie igjen. Jeg bruker Meguiar's sine proff produkter i tillegg har jeg begynnt å prøve mere og mere Svissvax. Har ikke sett så mye til Svissvax Cleaner Fluid serieblitt brukt. Noen som har erfaringer med f.eks. Strong og Medium? Hva er grunnen til at vi ser så lite til denne serien? Pris eller er den ikke så god å jobbe med?

Endret av Sten Elias Torsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tharshan    52
tharshan

Er vel mest fordi den brukes for hand? Kan hende eg tar feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Eg bruker Regular for hånd og Pro med roterende maskin. (på lågaste farten)

Strong og Medium er vel beregna for hånd. Dei fleste her inne bruker vanligvis maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard

Medium og strong finnes også i proffutgave.

Jeg bruker ikke disse selv, da de ikke lever helt opp ift cut som det S3Gold gjør.

Jeg tror også at Swissvax bruker endel Scholl selv på senteret sitt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sten Elias Torsen    0
Sten Elias Torsen

Ok, da kjøper jeg ikke proffutgavene av Svissvax enda. Får iallfall bruke opp Diamond Cut'en først før jeg prøver noe nytt. Liker helst nå produktene holder seg litt oljete og ikke tørker ut og støver. Kanskje Scholl burde prøves. liker igrunn Meguiar's. Men mener jeg leste her på forumet at Autogeek.net ikke lenger sender Meguiar's til Norge.

Endret av Sten Elias Torsen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
snordbe    16
snordbe

Ok, da kjøper jeg ikke proffutgavene av Svissvax enda. Får iallfall bruke opp Diamond Cut'en først før jeg prøver noe nytt. Liker helst nå produktene holder seg litt oljete og ikke tørker ut og støver. Kanskje Scholl burde prøves. liker igrunn Meguiar's. Men mener jeg leste her på forumet at Autogeek.net ikke lenger sender Meguiar's til Norge.

www.jetcarrier.com

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 766
Tommy

Medium og strong finnes også i proffutgave.

Jeg bruker ikke disse selv, da de ikke lever helt opp ift cut som det S3Gold gjør.

Jeg tror også at Swissvax bruker endel Scholl selv på senteret sitt :)

Med proffutgave, mener du da de som kommer i samme type flaske som CFP? Ser det står at de er beregnet for hånd, men jeg trodde disse også kunne brukes med maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sten Elias Torsen    0
Sten Elias Torsen

Med proffutgave, mener du da de som kommer i samme type flaske som CFP? Ser det står at de er beregnet for hånd, men jeg trodde disse også kunne brukes med maskin.

Jeg er på jobb, så jeg har ikke tilgang til youtube, men mener jeg såg en film der dem brukte Medium og Strong med maskin på en stand dem hadde. Jeg antok at siden flaske er av lik utførelse at dem alle var Pro serien og derfor kunne brukes med maskin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Sia dei er beregna for hånd, går det nok greit med DA maskin. Men på bruksanvisningen står det at viss du skal bruke maskin, går du for Proffutgaven.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Olekey    6
Olekey

CFP er vell for maskin menst CF er for hand.. begge serianne kjem i medium og strong. Eg bruker for det meste CF medium/strong på dei vanskelige plassane som innimellom dørhondtak osv :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JSI    0
JSI

Egentlig kan en vel si at alt som kan brukes for hånd også kan brukes på DA maskin ved lav hastighet. Fordelen ved å bruke DA maskin kontra hånd er at trykket mot flaten som behandles blir mer gjevn. Dette gir mindre fare for både hologrammer og skader / riper i lakkoverflaten. CF har jeg til nå kun brukt på ny(ere) biler uten behov for korrigering.

Jeg har brukt CF Regular (vanlig type) & CF Medium for hånd og på DA maskin uten problemer, og disse har ikke vært i CFP utgave.

For større korrigeringer har jeg personlig best erfaring med Scholl sine produkter, da i inntil tre stegs prosess. S3+, S17+, S30+ & S40. Sistenevnte på DA for fjerning av hologrammer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kim Wernerstrand    12
Kim Wernerstrand

Cf proff. 500 ML, samme i medium og strong er beregnet for maskin. Disse er ikke håndpoleringsprodukter. ( alle flaskene ser ut som CF proffesional.)

De som finnes på de svarte flaskene er beregnet for håndpolering. Men kan brukes til DA maskin men kan gå litt fort "tørt" pga. At det er mindre oljer i disse til "smøring"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig