regeli

Hjelp til polering av Volvo 850 Nautib Blue

Har en Volvo 850 97 modell som trenger sårt noe behandling.

Hadde en real vaskerunde i dag, Surfex, Prickbort og ordentlig rengjøring før polering.

Prøvde litt Scholl S03, S17 og S30, men synes at det ikke tok alt og ble noe spor.

Brukte S03 på Blå pad, så S17, S30 på oransj pad (ikke samme pad såklart)

Ble ikke helt fornøyd og tørte ikke mer før jeg har forhørt meg med ekspertene her :)

Lakkoden er 417 Pacific /Nautic / Dark blue pearl 960.940.850.C70.S80.S60.S70.V70.XC70.XC90.

Lakken preger en del av skjører som ikke kan fjernes 100%, men har nok vaskeriper så det holder.

Kvelden kom nå og dagslys borte :(

Jeg har og hele 3M sin serie med pads osv.

Det jeg lurer på er om kanskje 3M sin serie er bedre?

Setter stor pris på tips eller om andre har erfaring med denne typen lakk.

Lakken virker veldig hard spør du meg, men dette er første gang jeg er i gang med Bigfoot 21 maskinen, så greit at det er gammel bil :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker for meg som du ikke har vært tolmodig nok. "Prøvde litt"...Det tar tid å få et godt resultat. Du må nok kjøre flere runder, det er ingen annen hemmelighet. Du kan eventuelt kjøre opp hastigheten på maskinen, om du har hatt denne lav. Kan du beskrive sporene? Er dem der fortsatt etter wipedown? Hvis du har 3M serien, så er det bare å prøve å se om du liker denne bedre. Noen foretrekker 3M, andre foretrekker Scholl. Om den ene er bedre enn den andre, er en personlig vurdering, som det ikke finnes fasit svar på. Har forøvrig lest at padene til 3M ikke er noe særlig glade i DA maskin, men du merker fort om de ikke kommer overens:-) Kjenner forøvrig ikke til lakken, så kan hende andre har mer spesifikke tips.

Endret av johnsta
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørte på maskinen mellom 3 og 4 og på 5 siste runde. Den siste runden kunne jeg se at en god del hologrammer ble fjernet, så er nok jeg som ikke kjører lenge nok som du sier. Den oransje paden føk av maskinen etter en stund, men da hadde jeg den på 6 :P

Må nok kjører lenger og at det er oppskriften. Uansett så fjernet S3 det meste utenom dype riper som har gått gjennom helt :(

Bør nok og teste de ulike hastighetene for å se hva som gir best resultat :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente hovedsakelig selve korrigeringen når jeg mente du kunne skru opp hastigheten og kjøre lenger. Men det kan hende at det må litt press og fart til for å fjerne hologrammene også. Som regel lønner det seg å avslutte med lettere press, og eventuelt lavere hastighet på maskinen. Hvis du har fått fjernet det du ønsker av riper, så er det bare å prøve ulike kombinasjoner på et litefelt, for å se hva som fører til holofritt resultat. Men hørtes noe merkelig ut om du gikk innom s17+ og orange, for så å avslutte med s30 og orange. Klarte du å se at hologrammene ble fjernet underveis i siste runden, eller mener du etterpå? Bruker du wipedown? Hørtes farlig ut med flyvende pad:-)

Endret av johnsta
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En del hologrammer ble fjernet etter siste runde, men kunne se tegn til vaskeriper enda, men er nok pga. jeg ikke kjørte lenge nok med S3. Skal teste i morgen på et lite område med S3 og grønn 3M, se hva som tar mest :)

Siden jeg ikke har lakkdybdemåler, så er jeg redd for å kjøre for lenge. Men han som hadde bil før meg hadde hatt den siden den var ny og er aldri polert eller noe, så er nok en del å gå på.

Bruker 3M sin wipedown :)

Endret av regeli
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut:-) Har vell enda til gode å se folk her inne gå igjennom ene alene pga lakk tykkelsen ved normal kjøring. Å alle bruker ikke lakkdybdemåler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive