pasi

Bilt Hamber Auto Foam

Hei!

Testet Bilt Hamber Auto Foam i dag, og litt usikker på om dette var vellykket. Bilen ble ren, men det var ikke takket være skum og henge effekten. Opplevde kun skum i 10 sek. og at alt rant kjapt av bilen. Benyttet foam cannon, med ca. 1 cm produkt. Gikk over en runde til med Maxi Suds som leverte barberskum. Noen som vet om det skal være slik, eventuelt hva gjør jeg feil?

MVH

Pål

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det også sånn med Bilt Hamber Auto Foam.. Det henger på i kanskje 30 sekunder, men bilen blir faktisk ren etterpå også! Det hadde jo selvfølgelig vært morsommere med mer skum, så jeg henger meg på og lurer på det samme som deg. :)

Endret av Core2Duo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 cm Autofoam i flasken duger ikke.

Autofoam er noe av det beste til å fjerne møkk, men den er ikke så konsentrert som mange ande såper. Den brukes gjerne ren i skumkanonen. Still heller blandeskruen et par omdreininger mot svakere blanding. Kan brukes 1:1 også, men da tømmes flasken raskere, så man sparer ikke særlig mye såpe på det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 2 cm Autofoam uten ekstra tilsatt vann, og det skummer veldig (egen mening) bra :) Fyldig skum, henger godt. Da har jeg justert litt mot minus på blandeskruen, da den stod på full åpning fra før.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 2 cm Autofoam uten ekstra tilsatt vann, og det skummer veldig (egen mening) bra :) Fyldig skum, henger godt. Da har jeg justert litt mot minus på blandeskruen, da den stod på full åpning fra før.

Bare så ikke mitt forrige innlegg misforstås. Det går helt fint å bruke 0,5 cm, 1cm, 2cm etc... så lenge det er ren såpe 1:0 eller som sagt også blandet 1:1.

Men å blande 1cm Autofoam og toppe flasken med vann som trådstarter gjør ( f. eks 1:20 i flasken) duger ikke særlig bra. Det blir fort 1:50 med såpe på bilen. Da er det mye bedre å bruke lavtrykkanne med SurfexHD 1:30.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så ikke mitt forrige innlegg misforstås. Det går helt fint å bruke 0,5 cm, 1cm, 2cm etc... så lenge det er ren såpe 1:0 eller som sagt også blandet 1:1.

Men å blande 1cm Autofoam og toppe flasken med vann som trådstarter gjør ( f. eks 1:20 i flasken) duger ikke særlig bra. Det blir fort 1:50 med såpe på bilen. Da er det mye bedre å bruke lavtrykkanne med SurfexHD 1:30.

Ikke sant :) Siden den er som du sa, ikke såå konsentrert som flere andre såper, så vil den svekkes betydelig med en sånn utblanding.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok jeg forstår, men går det ikke mye produkt. Med Maxi Suds og Sitrus Gloss bruker jeg 2 cm og resten vann i kanonen. Bruker opp alt på bilen. Forestiller meg at du ikke rekker mye med 2 cm ren såpe i flaska???

MVH

Pål

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok jeg forstår, men går det ikke mye produkt. Med Maxi Suds og Sitrus Gloss bruker jeg 2 cm og resten vann i kanonen. Bruker opp alt på bilen. Forestiller meg at du ikke rekker mye med 2 cm ren såpe i flaska???

MVH

Pål

Jo det går mye produkt, men så koster såpen kun drøyt 200 for 5 liter, på rette stedet, og den fjerner mer møkk en de høyskummende såpene som ofte koster det dobbelte, mindre møkk på lakken før vask = mindre behov for korrigering etc, lønnsom såpe likevel... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MVH

Pål

Jeg har klart min egen bil og mamma sin bil på 2 cm Autofoam, og da har jeg lagt ett godt lag på min først. Jeg føler at det går mindre produkt når jeg kun har 2 cm, enn når jeg har 2 cm produkt og resten vann. Nå om dagen har jeg gått enda ett hakk ned, så jeg har på halv på justeringsskruen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode opplysninger, jeg forsøker med kun såpe neste vask. :thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det går mye produkt, men så koster såpen kun drøyt 200 for 5 liter, på rette stedet..

Og hvor kjøper du såpa di? :)
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvor kjøper du såpa di? :)

Kjøpte av Autobahn tidligere. Gruppekjøp på Bilnerden.no nå sist. Tror det var kr 185,- pr kanne. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Plukket opp en kanne på Bilnerden jeg og, bruker denne med god effekt i kärcher skumdysa.

Men som andre her sier, det føles som det trengs mer såpe i beholderen enn hva jeg leser folk har med andre produkter.

Når jeg kjører Surfex HD og deretter BH Autofoam på bilen renner det møkk så det koker etter. :)

Endret av bjovas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte av Autobahn tidligere. Gruppekjøp på Bilnerden.no nå sist. Tror det var kr 185,- pr kanne. ;)

Vente på nytt gruppekjøp da, og kjøpe et par kanner :D
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vente på nytt gruppekjøp da, og kjøpe et par kanner :D

Verdt å vente på, såpen er veldig bra synes jeg :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive