Skulebollen

CG Metal shine ueffektivt?

Tenkte eg skulle polere opp felgkantane mine idag, har kjøpt inn CG metal shine og påføringpads.. La på ett tynt lag, gnikka fram og tilbake litt og tørka av. Gjor dette fleire ganger men tok ikkje den minste form for riper, Er denne for svak for og ta riper?

Vart egentlig skuffa over blankheten også men.. Har aldri prøvd noke sånt før, må eg gå over samme parti ekstremt mange ganger? Følte ikkje det var forandring fra 1. til 4. gangen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vell bare en kjemisk rens. Du kan prøve med autosol, mer fytt i den! Kan være greit å bruke en powerball eller lignende til å ha på drillen, f. eks fra Mothers. Jobben skal da gå lettere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og du har ulakkerte felgkanter?

Eg bruker denne på felgkantene med powerball, Blir ganske blankt da!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rekner med eg har det, noken mulighet for og finne ut det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags felger er det?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Desse:

Work VSXX

Kanten er forsåvidt blank men tok ikkje den minste form for riper

post-3152-0-61146100-1333733884_thumb.jp

Endret av Skulebollen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke det inox kant?

Uansett så har ikke Metal Shine slipemidler i seg så ripene vil du aldri få vekk med Metal Shine...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit ikkje ka inox kant er eg? :blush:

Er det da autosol eg bør bruke først? og deretter gå over med metal shine?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller så kan du vurdere vår Swissvax metal polish, effektiv - men stadig ikke for grov.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er autosol grov? Har noken grove riper på felgene eg gjerne skulle hatt vekk.. Vil denne ta vekk dei? Og da bør eg vel først gå over med autosol og deretter metal shine?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen?;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen? ;)

Du har ulakkerte felgkanter? Da er det berre å teste med autosol først og bruke ein mildare metallpolish etterpå.

Du bruker vel ein sånn ballduster som du kobler til drillen?

Edit: Eg innbilte meg at dei var ein annen person som og ville ha svar på dette i denne tråden. (so det vart litt spørsmål om det same)

Du får teste på eit lite område for sikkerheits skyld.

Endret av todleif
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst må der her skilles mellom polisher med og uten slipemidler, på samme måte som vi skiller mellom *settinnrandomlakkrensher* og Scholl S3Gold feks.

Jeg har brukt mye Meguiars NXT all metal polish på alt fra ubehandlet alu, til krom og "fake krom".

Den inneholder ikke slipemidler, men renser porene i metallet og der ligger det normalt mye drit gitt. Selv om det ser rent ut.

Autosol er i forhold til disse andre, veldig grov. Dette fordi den faktisk har slipekorn i seg, og på strøken krom kan du risikere at den lager riper du ikke får bort. Skal du høyglanspolere aluminium ligger det mye jobb bak, nesten uansett utgangspunkt. Autosol er fin å begynne med på alu, men for hånd utretter du ikke stort. Kjøp ballbuster eller sett felgen i en dreiebenk så du får fart på den.

Kan også jekke opp bilen og sette den i gir og ta ett og ett hjul. (Gjøres på egen risiko.)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, er chrome felgkant som eg trur er ulakkert, skal kjøpe autosol idag og teste litt, bør eg ha en voks oppat på felgkanten når eg er ferdig og polere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En måte å finne ut om det er polert alu eller ikke er, blir aplikatoren svart når du polerer? Hvis ja, så er det polert alut uten klarlakk. Hvis ikke så er det alu med klarlakk. Har du Inox kant (noe som det ser ut som på bildet), så er inox blankere enn polert alu (med og uten klarlakk). Inox holder seg blank og fin bedre, men har lett for å få riper i den.

Ang. å jekke opp bilen, sette bilen i gir osv kan være farlig og gjøres på egen risiko som Knutis sier. Må føye til at hvis du har noen form for sperre i bakakselen bør begge hjulene være i lufta for å ikke ødelegge sperra. Dette er også for å minske risikoen for at bilen drar avgårde når du holder på :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Applikatoren blir svart ja;) Prøvde litt idag men blei ikkje kvitt noken riper... Men skal få taki en slags ballduster og få litt fart på det:)

Men blir den svart om det er inox kant og? Kanten er veldig blank og fin og har holdt seg det så lenge eg har hatt bilen, men får fort riper ja

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive