ChristerM

PTFE-aerosol ifh. til felgvoks

Hei.

Jeg har pr. dags dato noen Rondell felger med klarlakk på kanten, har en PTFE-aerosol fra Kebco som jeg har prøvd meg litt frem med. Sprayer på og buffer av igjen med en gang.

Etter hver vask blir felgene litt matte(både med og uten felgrens)

Hva har denne PTFE-aerosol å gjøre egentlig for klarlakken på kantene egentlig? De blir sinnsykt blanke merker jeg. VIl en PTFE-spray dra ned holdbarheten på SW Autobahn, eller vil denne faktisk hjelpe på med bedre holdbarhet? Hvis ja - så er jo det win win situasjon for min del.

Felgene ble vokset i oktober i fjor og beader veldig bra enda.

Aerosolen: http://kebco.no/inde...D=166&subID=136

Endret av ChristerM
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virker for meg som det er ett smøremiddel, ikke noe for å ha på felgene for å beskytte.

Autobahn inneholder jo også PTFE, men tipper den sprayen bare ødelegger for holdbarheten på autobahn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De ER et smøremiddel. Utmerket til smøring av motorsykkelkjede bla. Om det går ut over LSP avhenger vel mer av oljen som er brukt enn PTFEn tipper jeg. Lakken blir blank av WD40 og diesel også, de første 5 minuttene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

WD40 og 5-56 bør ikke brukes på LSP da de inneholder whitesprite. Er også lite egnet til langvarig smøring, for det dunster bort. Passer best til bolter, muttere og skruer som skal løsnes siden det trenger bra inn i gjenger etc.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke prøvd WD40 eller 5-65, men antar at aerosolen her går under samme greien. Med andre ord så er det ikke spesielt sunt for lsp, men det fungerer fint som show.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det er bra eller ikke for LSP er nå den ene siden av saken, men når du smører med dette blir det jo ett skikkelig trekkplaster for støv!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor fikk du egentlig idéen om å bruke en smørespray på felgene? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et tips av en bekjent om å prøve det. Blir blankt, men som Offroad sier så er det jo uten tvil et kjempe trekkplaster for støv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også blir den jo matt etter første vask + at den har "dårlig holdbarhet".....felgvoks eller en hvilken som helst holdbar voks eller sealer, vil nok være å foretrekke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive