Northhomie

DA for nybegynner!

Heisann! Regner med dette er "covered" fra før, men etter et raskt søk fant jeg ikke så mye..

Noen som har erfaringer med Meguiars G110 V2 DA maskinen? Jeg trenger en DA maskin som ikke er så altfor dyr, og ettersom jeg bor i USA er det ikke så lett å få tak i ting fra scholl eller flex har jeg funnet ut.. Derfor lurer jeg på hvordan DA maskinen fra Megs fungerer for en nybegynner. Klarer jeg ta swirls og litt RDS med denne? Hvordan er det med lyktene for eksempel? Klarer man å "polere" lyktene for å få de frie fra "yellowing" og slikt? Håper på raskt svar, da denne går i bestilling om den er safe for meg :)

Tenkte litt på denne pakken:

http://www.autogeek.net/meguiars-da-foam-pad-kit.html

Utenom dette har jeg Ultimate Compound, og litt andre ting fra Megs. Vurderer 3M sin polish og glaze..

/Northhomie

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker den maskinen en del, og synes den er grei nok, men når jeg fyret opp min nye das6pro med 850w motor kjente jeg stor forskjell på kraft. Det går nok med meguiras maskinen men kommer til å ta litt tid tror jeg. De har jo flex hos autogeek? Meguiars er jo grisebillig i usa:)

Meg 105 ev 101 og 205 er jo gode produkter, men 3m serien er jo også fin:) smak og behag her..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den maskina er vel 110v?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ettersom han bor i USA så regner jeg med at han ønsker det :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp! Så at han har bosted der. Det var kun et spørsmål da den pakken så veldig interessant ut å kjøpe hit til Norge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer det, er 110V her.. Men da kommer problemet når jeg skal flytte hjem.. funker denne på 230V også? eller må man evt ha omformer? Fant flex nå ja, men må tenke på lommeboka litt også desverre, er student :( Tar denne swirls og litt riper? eller er den for svak?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den tar swirls og litt riper, ja:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice nice. Da tror jeg faktisk det blir en slik en! Inspiserte bilen i går med led-lykt, fant en del swirls og RDS :( Håper dette hjelper på :D Takk for hjelpen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swirls er kurrant RDS er litt verre, men tar iallefall noe av det og kan heve kondisjonen på lakken en god del. Jeg synes meguiars har gode pads, liker spesielt den gule padden samen med 205 som siste step, ev om man skal fjerne swirls.. Har prøvd meg 101 i det siste istede for 105 og liker den godt, virker som om den kan kjøres lenger og tørker ikke så fort. Støver kanskje litt mindre også:) Meguiars Da-system er også ganske ålreit om du ikke har testet enda:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for info!

Hvordan er Porter Cable 7427XP i forhold til Megs DA? ser den er enda billigere..

I praksis samme maskin. Ta gjerne en titt i maskintråden min (signaturen) for mer info om forskjellige maskiner.

Du får normalt korrigert veldig mye med en slik enkelhodet DA maskin, men du må ha tolmodighet, gode pads og rett polish til rett lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan faktisk fjerne en del RDA med Meguiars Da-system om du jobber en del med det(tar lang tid) med det går

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir Megs DA plukket opp direkte hos AutoGeek i løpet av noen dager, må bare finne tid! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ohh, vært digg hatt den muligheten :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe :) Frykter for at turen blir dyr.. kommer nok hjem med mye mer enn planlagt :P haha :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive