ØHN

30.10-2016 update side 4 Honda Accord - ØHN detail

73 innlegg i emnet

2012 Honda Accord

IMG_4472.jpg


Eier tok kontakt rett etter å ha hentet seg splitter ny bil. Ved ankomst er bilen kun noen uker gammel og målet er først og fremst å få den i spotless mint condition og legge et solid lag med lakkforsegling.

Ved ankomst:


IMG_4394.jpg

IMG_4395.jpg

IMG_4396.jpg

IMG_4397.jpg

IMG_4398.jpg

P21S Power Gel på felger, mens jeg finner frem diverse

IMG_4399.jpg

Vaskeutstyr: 2 bøttemetoden i bøtter med grit. Duragloss 902 såpe i bøtte, Prickbort avfetting, SurfexHD 1:5 til detaljer med detail-kost. Ren Bilt-Hamber Autofoam i skumkanon.

IMG_4401.jpg

Prickbort jobber

IMG_4402.jpg

Ren Bilt-Hamber Autofoam i skumkanon

IMG_4403.jpg

IMG_4404.jpg

IMG_4405.jpg

2 bøttemetoden med Duragloss 902 og Zymolsvamp.

IMG_4406.jpg

IMG_4407.jpg

Ikke mye beskyttelse, men lakken er jo fersk på ny bil.

IMG_4408.jpg

Ez brush innimellom bortimellom med P21S Power Gel. Utdanket Meguiar's mf mitt med P21 på fremsiden av felgene

IMG_4409.jpg

SurfexHD 1:5 jobbes inn med børste

IMG_4410.jpg

Prickbort og SurfexHD 1:5 med detailkost på detaljer.

IMG_4411.jpg

Clay med Meguiar's mild og Optimum No Rinse som lube

IMG_4412.jpg


IMG_4414.jpg

Nesten ikke noe å hente med clay etter vask på denne bilen

IMG_4415.jpg

Tørk med Autobahn Vehicle Dryer

IMG_4416.jpg


Ny dag og tid for inspeksjon og korrigering. I natt var det minus 4 grader, så det var rett og slett gråkaldt i garasjen på morgenen. Dieselvarmeren ble fyret og etter en halvtime var det behagelige 23 grader pluss. Planen var å kjøre en fullstendig lakkrens med FlexdA, Meguiar's #80 på Soft Buff 1.0 finish-pute.

IMG_4418.jpg

Selv om jeg hadde tenkt å korrigere minst mulig på splitter ny bil, er det alltid greit å sjekke lakktykkelse hvis man har mulighet. Jevne fine verdier rundt hele bilen,

Panser


IMG_4426.jpg

Venstre forskjerm

IMG_4427.jpg

Høyre forskjerm

IMG_4428.jpg

Passasjerdør foran

IMG_4429.jpg

Høyre bakdør

IMG_4430.jpg

Høyre bakskjerm

IMG_4431.jpg

Bagasjelokk

IMG_4432.jpg

Venstre bakskjerm

IMG_4433.jpg

Venstre bakdør

IMG_4434.jpg

Førerdør

IMG_4435.jpg

Tak

IMG_4436.jpg

Panseret hadde noen riper som trengte ekstra oppmerksomhet

IMG_4424.jpg

Makitaen ble funnet frem. Orange Cyclopad med Meguiar's D151 et par runder fikset ripene.

IMG_4437.jpg

Diverse bilder av ripene på panseret

IMG_4438.jpg

IMG_44412.jpg

IMG_4441.jpg

IMG_4442.jpg

IMG_4443.jpg

Etter wipedown med IPA konkluderte jeg meg fornøyd med å ha fjernet ripene og kjørte videre med FlexDA og #80-kombo

IMG_44452.jpg

IMG_4445.jpg

Ekte kromlister utvendig hadde gjennomgående waterspots og flekker. Eier fortalte ved overlevering at de hadde vært der siden ny. Det gikk greit å få kontroll på disse merkene med Meguiar's D151 rett på mikrofiberklut og polere vekk for hånd.

Diverse bilder fra polering av krom:


IMG_4447.jpg

IMG_4448.jpg

IMG_4455.jpg

IMG_4456.jpg

IMG_4457.jpg

IMG_4458.jpg

IMG_4459.jpg

Dekk fikk Swissvax Pneu påført med tilhørende kost

IMG_4460.jpg

Hjulbuer og skvettlapper innvendig fikk også Swissvax Pneu.

50/50


IMG_4461.jpg

IMG_4462.jpg

Lakkforsegling påført med Buff Daddy og hvit Cyclopad

IMG_4465.jpg

IMG_4466.jpg

Diverse bilder etter avbuffing av MG #21

IMG_4491.jpg

IMG_4492.jpg

IMG_4493.jpg

IMG_4497.jpg

IMG_4499.jpg

IMG_4502.jpg

IMG_4517.jpg

IMG_4518.jpg

IMG_45212.jpg

Plastdetaljer utvendig fikk Swissvax Protection Matt og Autobahn ble tatt frem fra masterbagen.

IMG_4506.jpg

Autobahn påført med skumpad

IMG_4510.jpg

Hengerfeste fikk også Autobahn

IMG_4514.jpg

IMG_4515.jpg

Eksos ble polert med D151 og mikrofiber. Deretter Autobahn.

IMG_4522.jpg

IMG_4527.jpg

Protection Matt på plastdetaljer påført med "no name" skumbit.

IMG_4528.jpg

Protection Matt liker jeg veldig godt fordi den løfter plast til nybil-look. Man ser ikke at den er der, men man ser forskjell ved 50/50. På noen uker gammel bil gir det ingen wow opplevelse, men snarere skrur det tida tilbake noen uker, da eier hentet bilen hos forhandler.

IMG_4533.jpg

Frontruten fikk RainX. De andre rutene ble renset for waterspots og flekker med FlexDA og MG #80

IMG_4537.jpg

En lett vask av førermatte med Green Clean 1:15. Matten lå som beskyttelse over originale Velourmatter. Dette er en eier som tar vare på tingene sine.

IMG_4592.jpg

IMG_4594.jpg

Ferdigbilder:

IMG_4562.jpg

IMG_4591.jpg


IMG_4586.jpg


IMG_4585.jpg


IMG_4584.jpg


IMG_4580.jpg


IMG_4579.jpg


IMG_4578.jpg


IMG_4576.jpg


IMG_4573.jpg


IMG_4571.jpg


IMG_4569.jpg


IMG_4568.jpg


IMG_4566.jpg


IMG_4565.jpg


IMG_4564.jpg


IMG_4563.jpg


IMG_4561.jpg


IMG_4560.jpg


IMG_4559.jpg


IMG_4558.jpg


IMG_4557.jpg


IMG_4554.jpg


IMG_4553.jpg


IMG_4552.jpg


IMG_4551.jpg


IMG_4550.jpg


IMG_4549.jpg


IMG_4548.jpg


IMG_4547.jpg


IMG_4546.jpg


IMG_4544.jpg


IMG_4543.jpg


IMG_4542.jpg


IMG_4541.jpg

Tid brukt: ca 14 timer.

Takk for oppmerksomheten.

64

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall bra dette :) #21 varer lenge og ser bra ut.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk fra ny til nyere denna :) Takk for titten her om dagen, og god påske! Og cred skal du få :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hyggelig med litt kosejobber innimellom også ØHN :)

Cred servert :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ut som en skikkelig kosejobb dette og det ble riktig så pent også :)

Cred levert!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget lekkert, og som B sier, det er "rekreasjon" med noen slike kosejobber. Å jeg synes MG#21 gir en utrolig flott dybde og glans på sølv (til å være en sealer) Cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall bra dette :) #21 varer lenge og ser bra ut.

Takk skal du ha :) #21 er bra, og eier er opptatt av holdbarhet så det valget er enkelt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det får man si. Strøkent!!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gikk fra ny til nyere denna :) Takk for titten her om dagen, og god påske! Og cred skal du få :)

Takk skal du ha! :) Veldig trivelig at du og svenrik stakk innom. Legger automatisk lista litt høyere når detailere kommer innom og snuser på arbeidet. Riktig god påske!

Hyggelig med litt kosejobber innimellom også ØHN :)

Cred servert :)

Ja, slike kosejobber passer perfekt i påskeferien :) Takk!

Så ut som en skikkelig kosejobb dette og det ble riktig så pent også :)

Cred levert!

Takk skal du ha! :)

Meget lekkert, og som B sier, det er "rekreasjon" med noen slike kosejobber. Å jeg synes MG#21 gir en utrolig flott dybde og glans på sølv (til å være en sealer) Cred

Helt enig, Tommy! #21 leverer alltid, og ble veldig pent på denne. Takk! :)

Det får man si. Strøkent!!!

Takk skal du ha! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en godt utført jobb fra deg ØHN :) Cred avgitt

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra jobba på fin bil med tøff front :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nok en godt utført jobb fra deg ØHN :) Cred avgitt

Tusen takk skal du ha! :)

Bra jobba på fin bil med tøff front :)

Helt enig, fin bil. Takk!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først fikk eier ny bil! Flott jobb :)

Noen spesiell grunn til at du brukte spotpad til å legge #21?

+cred

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først fikk eier ny bil! Flott jobb :)

Noen spesiell grunn til at du brukte spotpad til å legge #21?

+cred

Spotpad først og fremst fordi man kommer til nesten alle steder, uten at det tar særlig lengre tid på store flater.

Dessuten er Buff Daddy permanent satt opp med liten bakplate her i gården. Den lille supernatural bakplaten gir plass til liten orange Scholl som brukes mye som holokiller på trange plasser som pianolakkstolper, takstolper etc. Altså ypperlig på DA-kjøring der FlexDA blir for stor, selv med dens liten bakplate.

Sist, men ikke minst, liker jeg til sealer hvit Cyclo, som er noe av det mykeste av det myke, og den finnes ikke større. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra arbeid, Øhn! :) Hvordan er holdbarheten på denne sealeren egentlig? Jeg skulle gjerne hatt noe til de som sier de vil ha lang holdbarhet! :)

Ofte teller det mer enn resten! hehe :)

Cred forresten :)

Endret av Meringdal
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra arbeid, Øhn! :) Hvordan er holdbarheten på denne sealeren egentlig? Jeg skulle gjerne hatt noe til de som sier de vil ha lang holdbarhet! :)

Ofte teller det mer enn resten! hehe :)

Cred forresten :)

Takk! Jeg har opplevd 7-8 måneders holdbarhet, før jeg har lyst til å legge noe nytt.

Da er den nesten død, men ikke helt. Parkering ute eller i garasje, type lakk, kjemi brukt ved vask og vaskefrekvens, er variabler som bidrar til +/- måneder som ved alle andre LSP :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb! Fine bilder og fin bil! Cred fra meg ihvertfall :thumbs:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig jobb! Fine bilder og fin bil! Cred fra meg ihvertfall :thumbs:

Hyggelig å høre. Tusen takk! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk writeup dette. Godt dokumentert og "to the point". Bilen ble seende perfekt ut også :) Creds gitt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk writeup dette. Godt dokumentert og "to the point". Bilen ble seende perfekt ut også :) Creds gitt.

Tusen takk, Mighty! Hyggelig med slik tilbakemelding :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive