hogstad

S&S #2 - 2007 Volvo XC70 Sort met.

Hei igjen!

Detailer stadig både biler og båter, men ikke ofte jeg tar meg tiden til litt 50/50's, bildetagning osv..

Men nå kom en kamerat med en Svart metallic 07 mod Volvo XC70 som han sa trengte litt pleie, ettersom han ikke ante når den var polert sist. Han har hatt bilen litt under et år.

Km-stand på bilen er rett under 200.000km.

Følte jeg trengte en litt ny start dette året, så 'kasserte' det meste jeg hadde fra før, og bestilte meg en liten pakke fra Shinearama. Bl.a Scholl S3 Gold, S17, S30 og S40. Dette er første gang jeg prøver Scholl-produkter.

Vi hadde igrunn bare denne dagen på oss, så fokuserte mest på å få ferdig lakken, og heller nedprioritere interiør og felger litt..

Siden dette var første gang jeg prøver Scholl, så ville jeg igjennom alle stegene for å lære meg å kjenne de litt bedre, samtidig som tiden var begrenset så ble følgende combo brukt på hele bilen; S3 på Gul Scholl og roterende, S17+ og S30+, og S40 på Black finishing pad fra Scholl.

Skulle gjerne tatt litt flere bilder, men følte tidspresset iblandt, så da blei det litt lite.. Men fikk da noen før og etter, og litt 50 / 50 underveis :)

Vask:

• Bilberry 1:5
  • Valet Pro ph Neutral Snow foam
  • Noe 'generic' bilsåpe
  • Meguiar's Wash-mitt
  • Meguiar's drying towel
  • Autoglym Tar remover

Korrigering/Polering
    • Scholl S3 Gold
    • Scholl S17+
    • Scholl S30+
    • Scholl S40
    • Scholl Yellow Cutting pad
    • Scholl Blue polishing pad
    • Scholl Black finishing pad
    • Best Tools Roterende (Kjøpte denne for 200kr midlertidig for over 1.5 år siden, og holder enda.. Venter på den går i stykker så jeg har unnskylding for og kjøpe ny, men neida :P )
    • Meguiars G220 DA

LSP

[*]Autoglym HD Wax

Gjort litt klart mens jeg venter på bilen:

IMG_0026.jpg

Slik så bilen ut da den ankom:

IMG_0027.jpg

Kjapp liten inspeksjon før vask:

IMG_0028.jpg

IMG_0029.jpg

Bilberry 1:5 på felger

IMG_0031.jpg

Valet Pro pH Neutral Snow Foam - Har desverre kun skumgreia som fulgte med høyttrykken uten justeringsmuligheter, så blir så som så..

IMG_0032.jpg

Litt inspeksjon i sola, etter vask

IMG_0036.jpg

IMG_0040.jpg

IMG_0037.jpg

Ut i sola for å se etter kjørespor o.l

IMG_0050.jpg

Ferdig med hele panseret, og ut igjen for å se etter holo's

IMG_0051.jpg

50 / 50 på Førerdør

IMG_0059.jpg

50 / 50 På speil h.side

IMG_0065.jpg

Speil ferdig

IMG_0069.jpg

Til slutt var hele bilen kjørt over, og det var tid for HD wax

IMG_0070.jpg

Desverre så hadde solen gått ned i det fjerne når vi var ferdige i kveld, og han skulle hjem igjen til Asker (jeg holder til i Tønsberg) så fikk ikke akkurat tatt så mange utebilder.. Men her er noen ferdigbilder :)

IMG_0076.jpg

IMG_0078.jpg

IMG_0080.jpg

IMG_0084.jpg

IMG_0089.jpg

Var som sagt myyye mer jeg kunne gjort mtp plast, vinduer, hjul, interiør osv, men vi bestemte oss for og konsentrere oss om lakken, så fikk heller eier går over resten senere selv.. :)

Alt i alt ble både jeg og eier fornøyd.. Bilen ser HELT annerledes ut enn før vi startet, og det overgikk forventningene til eier ganske mye såvidt jeg forstod :)

Ca tids-forbruk 10-14 timer - Så nå er det NATTA! :D

God påske!

19

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes dere fikk gjort mye, og både 50/50 og bildene i sola tyder på at dette ble bra. Flotte blanke refleksjonsbilder i garasjen etter avbuffing. Cred :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det her! Har kjennskap til den lakken selv, og den er hard og fin å jobbe med. Bra resultat ser det ut som, men savner litt bilder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut det her! Har kjennskap til den lakken selv, og den er hard og fin å jobbe med. Bra resultat ser det ut som, men savner litt bilder :)

Takker :)

Ja, savner litt bilder selv.. Hehe .. Blei plutselig dårligere tid enn jeg trodde, og det rant inn med folk og annen jobb hele dagen, så gikk bort litt tid der og, og da måtte jeg bare "peise på" mens jeg kunne :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb og gode 50/50 bilder!

Er det bare meg eller er voksen lagt litt tjukt? :ph34r:

Credverdig jobb :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe jobb dette :)

Hva kjørte du som 2 steg? for å få den holofri

Endret av Norfoc76
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo en stor forbedring det her :thumbs: men HD wax kan være litt ugrei å fjerne når den blir lagt såpass tykt ;)

Men du bruker ikke avfetting før vask, kun skum?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser bra ut. Imponert av at du klarte hele bilen på 10-14 timer. Hvordan var lakken å jobbe med?

HD waxen er grei å fjerne selv om man legger tykt, men det "lugger" litt ved buffing. Synes selv den er vanskelig å legge tynt pga man føler aplikator går fort tørr (HDW er ikke så "oljete" som f.eks SV sine vokser).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du fikk korrigert veldig bra der! Mycket blankt ble det også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nais :thumbup: Herlig lakk aa polere dette.Men tar tid aa maskere opp all plast paa disse.Har laget merke paa en fanger med paden da jeg var nybegynner.Var meget irritert ett par uker,hehe. Cred!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb og gode 50/50 bilder!

Er det bare meg eller er voksen lagt litt tjukt? :ph34r:

Credverdig jobb :)

Tror bildet lyver litt, men som en over her sa, HD Wax'n er kanskje litt kødden å få på tynt..

Kjempe jobb dette :)

Hva kjørte du som 2 steg? for å få den holofri

Kjørte S17+ på Blå scholl ganske nøye, og så S30+ på Blå scholl, og da var alt borte.

Ble jo en stor forbedring det her :thumbs: men HD wax kan være litt ugrei å fjerne når den blir lagt såpass tykt ;)

Men du bruker ikke avfetting før vask, kun skum?

Brukte den Intensive Tar Remover fra Autoglym :)

Men la den på etter jeg foamet og spylt av, så spylte jeg av igjen, la på nytt lag med Tar Remover og vasket så over med handske .. Har ikke bilde av det, men var minimalt igjen på clayen etterpå

Ser bra ut. Imponert av at du klarte hele bilen på 10-14 timer. Hvordan var lakken å jobbe med?

HD waxen er grei å fjerne selv om man legger tykt, men det "lugger" litt ved buffing. Synes selv den er vanskelig å legge tynt pga man føler aplikator går fort tørr (HDW er ikke så "oljete" som f.eks SV sine vokser).

Synes igrunn lakken var veldig grei :) Var ikke steinhard, eller alt for myk .. Men som sagt, dette var første gang med Scholl-produkter, så kan bli litt vanskelig å sammenligne kanskje?

Og igjen, tror bildet lyver litt, for voksen gikk av uten anstrengelse i det hele tatt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo knallbra dette! Cred for et fint smykke av et arbeid :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig gode 50/50 bilder, og den ble veldig blank! :)

Cred!! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive