Gå til innhold
Christoffer A

Hjulbuevalse - Noen erfaringer og tips?

Recommended Posts

Christoffer A    4
Christoffer A

Heisann.

Har fått på no hjul på bilen som er et hakk for store men det er kun snakk om noen få cm som skal til, så har fått en anbefaling om å gå til innkjøp av en hjulbuevalse.

Virker jo som om dette er en "rett fram" prosedyre, men er det noen som har vært borti dette før og som vil dele noen tips og triks? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
BChris    30
BChris

Aldri gjordt, men vurdert. Etter som ka eg har forstått, må ein væra forsiktig med lakken i hjulbuen. Denne kan jo sprekke under valsing. Et tips eg har hørt er å varme område du valser litt slik av lakken skal bli litt meir tøyelig. ikkje for masse, da brenner jo lakken.

Lykke til, og om du gjør dette håper eg på DIY eller iallefall før-under-etter bilder ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
juniormathisen    149
juniormathisen

Er bare å være tolmodig og ta seg god tid. Litt og litt av gangen. Og varmepistol er greit å ha da varm lakk er mykere og sprekker ikke like lett. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer A    4
Christoffer A

Hehe noen før-under og etter bilder skal vel kunne gå ann :)

Å bruke varmepistol har jeg også hørt om ja, så det blir nok et must.

Noen som vet om det går ann å få tak i dette til en rimelig penge? Har sjekket litt rundt og funnet en til ca 1200 noe som i utgangspunktet ikke er så ille, men sier ikke nei til å spare et par hundringser :D

Takker for svar så langt :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bang    4
Bang

Eg lagde en sjøl ved hjelp av en gammel jekk, litt flattjern, ei gammal bremseskive og ei rulle til båt og noen bolter. .Funker knall!

Men dersom du skal strekke et par cm så blir det veldig vanskelig og unngå og at lakken sprekker. Så eg hadde bestilt meg ein sprayboks med 2k lakk i tilfelle.

Husk og bruke sjukt god tid!

Det beste er og varme lakken, valse litt, så la lakken kjøle seg ner igjen, varme opp igjen når lakken har hardnet igjen også fortsetter du med det. Timene går fort med dette arbeidet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christoffer A    4
Christoffer A

Takker for svar :)

Er i utgangspunktet ikke så nøye med bilen det er snakk om i denne omgang. Fikk tak i en 95 mod opel astra som trang litt finere sommersko, så jeg ga beng i hele valsinga og klinte det inn med en hammer som jeg hadde tredd en klut rundt :P . Sprakk litt på den ene siden men jeg maskerer bare opp og lakker kanten så jeg slipper rust :)

Men jeg skal nok få tatt audien jeg har etterhvert, og da er det nok store muligheter for at det vil bli gått litt forsiktig til verks :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig