Christoffer H

Hjelp med høytrykkspyler!

Hallo! :)

Jeg har en Nilfisk C 125.3.. Denne har fungert veldig bra helt til i dag..

Da jeg skulle "starte" den opp i dagtidlig, så var den ikke så villig. Det som er problemet er at vannet renner ut av den, altså innvendig i maskinen..

Og når jeg skal ta inn håndtaket for og spyle, er håndtaket ganske hardt. Må ta i mer enn vanlig. Og den gir ca 50% av det trykket den vanligvis gir.. Den rekker liksom ikke og fylle seg med vann, for det bare renner ut...

Så, er det noen som har vært borti dette tullet her? Skal sies at den sto ute i garasjen i natt, men jeg tømte den helt for vann, før jeg satte den inn i garasjen. Var ca 2 minus ute i natt så det vil si at det nesten ikke var minusgrader i garasjen. Men den har stått ute i 5 minus før, uten at jeg tømte den for vann.. Så den kan umulig ha fryst i stykker..

Takk for alle innspill!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mjo, høres ut som om den har fryst istykker.

Hvis du er heldig så er det en billig del som har sprukket som er lett å bytte, eller en pakning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kan man evt sende den på reperasjon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tools vet jeg har service på Nilfisk.

Men 125, er ikke det en billigspyler?

Tror ikke det lønner seg å levere den inn med mindre det går på garanti.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville hørt med stedet du kjøpte den? Om det er mulig da :) Visst ikke kan du prøve å sende den direkte til importøren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis ikke garantikrav, reklamasjon eller klage når frem så kanskje dette kan gi inspirasjon :)

Edit: Jeg klarer ikke skrive beint!

Endret av Jan-H
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo, det er en billigspyler! Som student har jeg ikke råd til noe annet, men den har funket utmerket til spyling av biler..

Mer enn nok trykk i den syntes jeg! :) Jeg kjøpte den på Clas Ohlson, i nettbutikken der.. Vet ikke hvordan det er og levere den inn der igjen jeg? Trenger liksom en høytrykkspyler så fort som mulig også! :P Tar jo 5 år hvis man evt sender den på reprasjon!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudd opp driten nå, og det viser seg at det har blitt en liten sprekk hvor vannet kommer ut! Hele innmaten i spyleren er i aluminium. Er liksom et topplokk som har fått seg en liten sprekk. MAKAN!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kondolerer...... Kulde er vaskerens værste fiende, og det beste er å oppbevare den inne i huset. Mange tror at garasjen er greit nok men jobber i en jernvare så vi får inn mange kuldeskada vaskere. Du får se om noen har en de kan unnvære for en rimelig penge.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er at den har stått inne i hele forbaska vinter, også nå på våren skal dritten fryse! :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er at den har stått inne i hele forbaska vinter, også nå på våren skal dritten fryse! :P

Det er gjerne i overgangen mellom årstidene spyleren "lever farlig" :)

Min spyler gikk på en smell i fjor høst, rett før vinteren kom skikkelig i gang. Vanninntaket måtte byttes på min 747.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive