Einstein

Fjerne emblem (ditec)

Har lyst å fjerne ditec merke på bakluka på Jettaen min. Muligens også Jetta og TDI. Er rimelig sikker på at disse sitter med litt tjukk dobbelsidig tape. Varmepistol og fiskesnøre har jeg hørt folk har brukt tidligere. Har også hammer og huggjern liggende, men tror det blir siste utvei ;)

Høres dette greit ut? Vil helst slippe ommlakkering :)

IMG_0147Kopier.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker vaneligvis øks, men det krever mye trening ;)Bruk varmepistol til det akkurat er nok til å få revet av ditec merket. Så kan du spraye på litt sitrusrens fra 3m f.eks og tørke vekk med mikrofiber.Spray flere ganger og vent litt før du tørker av om du ikke vil gnikke hardt mot lakke..Ganske sikker på at dette vil gå bra :)

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fiskesnøre (eller tanntråd hvis det kniper) funker fjell. Mange sier spray litt sitrusspray eller IPA på først, men personlig synes jeg ikke dette gjorde mye til eller fra. Men du må nok frem med det etterpå for å fjerne restene av limet. :) Noen bruker i tillegg varmluftpistol, pass på varmen, eller hårføner. Mine emblemer gikk fint av uten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan også være en fordel og vente litt etter bruken av varmepistol slik at lakken får kjøle seg litt ned før du gnikker eller tørker. :) Varm lakk er myk lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Hmilset her.. Om du er forsiktig med varmepistolen går det fint, og om du har sitrusrens er det det beste jeg vet om å bruke på lim. Om du ikke har varmepistol, kan du nok bruke en føner, selv om jeg ikkehar prøvd det selv;)

lykke til:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hårføner/varmepistol på merket, sitrusrens og fiskesnøre er gode stikkord :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her var det respons ja! :thumbup:

Da blir det nok emblem fjerning etter vask i morgen. Prøver forsiktig med varmepistol også har jeg CF02 til å spraye på.

Har heldigvis ikke øks i hus :rolleyes:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke du får bort limrester med Cf02,men kan jo hende:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får bare prøve meg frem, jeg har en boks sitrusrens også hvis det må til :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF02 kommer ikke til å gjøre noe som helst med limet, så det er bare å finne sitrusrensen med en gang. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CF02 kommer ikke til å gjøre noe som helst med limet, så det er bare å finne sitrusrensen med en gang. :)

What he said. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive