Skramstad

Tips til DA kombo for BMW E9x Black Sapphire 475

Heisann sveisann!

Skal snart gå i gang med vårpussen på bilen. Den har farge Black Sapphire Metallic 475. Jeg er ikke kjent med lakken eller en god kombo til DA maskin. Bruker en Kestrel Pro DA.

Lister opp diverse tilbehør jeg har til maskina, så hadde satt veldig pris på om dere kunne rådføre meg med komboer mot vaskestriper og riper. Antar det er noen her som kjenner lakken og produktene bedre enn meg :) Gjerne tips om hastighet på DA maskina også. Er nok begrenset av hva jeg kan få gjort med maskina, men får gjøre det beste ut av det denne gangen.

Stripe-ripene er typisk gorillavask + dårlig svamp etc.

Polish:

Meguiars DA Microfiber Correction System

Mark V UNO

Meguiar's Paint Reconditioning Cream D151

Scholl A15+

Pads:

Lake Country CCS Smart pads Orange Light Cutting

Lake Country 130mm (5") Medium Grov

Lake Country CCS DA Yellow Foam Cutting

Takk på forhånd :fun:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste (alle?) Bmw jeg har polert, har hat rimelig hard lakk, spesielt nyere modeller. Har ikke vært på så mange "eldre" bmw, men tysk lakk er vel ikke tygegummi..

Jeg ville prøvd meg litt frem hvor grovt du trenger å gå, men du bruker jo Da-maskin og den tar vel ikke mange my..? Det Meg da-systemet synes jeg er bra, men det er jo Da-maskin så du bruker jo litt tid.. Om ikke dette fungerer noe særlig tror jeg mark v uno med den groveste puta du har er tingen. tror d151 og a15+ kan bli litt for fint, mener vel kurrant som et 2-steg? (har ikke prøvd disse, og ikke mark v uno). Vet ikke om dette hjalp deg særlig, men det var godt ment:)

P.S jeg trodde Det var litt "cut" i den finishwaxen i meg DA-systemet, men synes ikke den tar noe som helst så er jo den groveste padden som gjelder til korigering...

Om noen er uenige, er det bare å hle ut:)..

P.S 2 Leste posten din en gang til.. Om du bare skal fjerne vaskeriper, fungerer kanskje alle polishene dine, bare du bruker god tid... Så da er vi like langt:)

Endret av cocos
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en 2008 modell. Men alle innspill tar jeg i mot med takk. Jeg har ikke prøvd DA systemet til Meguiars, men de sier jo at den skal kutte greit. Tror jeg kanskje bare starter med den og padene som følger med i kitet.

Skal innom Swissvax til uka, så da kan vi sikkert prate litt lakk og få noen gode råd der også i samme slengen,

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynn med mildeste kombo pad/polish, så får du nok fort følelse med hvordan lakken reagerer og hva som skal til for å ta ripene. Med DA-maskin og litt sunn fornuft kan det nesten ikke gå galt ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er roger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive