tharshan

Spørsmål om div. Vasking, oppbevaring, vask

Hei!

Korleis holder bilpleie produkta seg i minus grader? Blir det heilt ødelagt?

Kan eg vaske scholl pads og sv sine påføringspute for voks og cfp i maskin? Kun med milo?

Hvilken temperatur kan eg vaske mf på? Eg føler ikkje dei blir heilt rein på 46 min prog.

Kvifor ligger et lag med skitt på bilen etter at eg har vaska den med sufex hd og kun spyling. Det blir ALDRI reint med kun spyling. Det ligger to lag med insignis.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

et tips er vaskemaskinen helt tom på et kort programm( 15-30min) så du vasket borte eventuele rester av skyllemidel

for å få pad`sene, mf mm reine så må du opp i 60* . jeg bruker å vasker alt av det jeg har kun på 90*

kjenner ikke scholl pads og sv putene, men jeg har vaske MEG, 3m og biltema puter uten problemer

så jeg ser ikke hvorfor ikke dine puter mm skal klare det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Korleis holder bilpleie produkta seg i minus grader? Blir det heilt ødelagt?

Det varierer med type produkt. Jeg ville unngått at polish frøs. Prickbort fryser ikke, såper etc kan ristes tilbake til original. Pastevoks tåler stort sett kulde. Jeg tar nesten alltid inn alle mine produkter når vinteren kommer. Prickbort og IPA får stå.

Kan eg vaske scholl pads og sv sine påføringspute for voks og cfp i maskin? Kun med milo?

Det fjerner ikke voksen for meg. Jeg væter putene i vann, gir de noen sprut med SurfexHD som virker noen minutter og handvasker de under springen i lunkent vann med litt Zalo.

Hvilken temperatur kan eg vaske mf på? Eg føler ikkje dei blir heilt rein på 46 min prog.

60 grader fulltidsprogram med Milo. Fra tid til annen bløtlegger jeg de mykeste mf som brukes til voks i surfexHD-vann først

Kvifor ligger et lag med skitt på bilen etter at eg har vaska den med sufex hd og kun spyling. Det blir ALDRI reint med kun spyling. Det ligger to lag med insignis.

Det vil alltid være igjen en hinne som må fjernes med berøringsvask. Derfor bør man absolutt ikke tørke bilen med berøring etter kun avspyling. Etter kjappe avspylingsvask tørker jeg bilen med luft med Autobahn Vehicle Dryer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det er meget kurrant å spraye på surfex hd ev noe apc eller annen avfetting, og gni inn for så å skylle de reine under lunket vann.. Blir veldig bra og tar 2min:) Det er vel heller ikke noe proble å ta de i maskin, men dette fungerer greit for meg:)

Angående vask er det jo som ØHN sier, det blir ikke skikkelig reint uten berøring.. MEN møkka sitter mye dårligere når du har voks på lakken. Så får du jo bort MYE dritt du slipper å få i vaskemitten, når du bruker surfex e.l..:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interiør vask: har VP interiør cleaner og nilfisk 20T. Er det berre å blande ut 1:10, spraye på, jobbe med børste, spraye på med vatn(hvor mye?) og suge med nilfisken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interiør vask: har VP interiør cleaner og nilfisk 20T. Er det berre å blande ut 1:10, spraye på, jobbe med børste, spraye på med vatn(hvor mye?) og suge med nilfisken?

Tilfør mer vann helt til tekstil ikke avgir møkk, og vannet som suges er rent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder på med en 04 x-trail sport. Setene på den har sånne små hull. Er det berre å kjøre på?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive