Propelluft

Gummimatter blir grå av grums

Er det noen som har noen gode råd for hvordan en kan holde gummimattene i bilen rene/pene?

Jeg har hørt at kombinasjonen avfetting og skurebørste skal være noenlunde effektiv.

Er det noen som har andre tips?

Kongeriket inneholder som kjent mye sand, småstein og salt, så allerede tre uker etter at mattene mine var nye så ser de allerede ut som en dass - På tross av jevnlig støvsuging, tørking med fuktig fille og "babyvåtkluter" :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjør jeg med min bil og kundebiler. Har fått mange positive tilbakemeldinger fra kunder etterpå om hvor godt mattene holder seg i etterkant av behandlingen.

Jeg sprayer først på SurfexHD og lar dette stå å virke i 2-3 min. Litt sterk blanding.

Så tar jeg en stiv børste og skurer mattene rene.

Spyler så av og lar dem tørke. Etter at de er tørket sprayer jeg på godt med Scholl Purple og lar dette trekke inn i mattene.

Når det har gått en time eller noe tørker jeg av overskuddet med en microfiber.. ;)

Etter den behandlingen er de veldig lette å holde rene ettersom at dritten liksom ikke trekker inn i gummien, men lett kan spyles av.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her vaskes de med surfex før de får seg en runde med gummifornyer, swissvax pneu matt og duragloss tire&rubber dressing er de jeg bruker mest fordi de ikke gjør mattene så veldig glatt etter påføring.

Edit: la til rett navn på duragloss.

Endret av trogha
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SV Pneu matt fungerer lenge. Men slites bort der hvor du har hælen på gassfoten..

Men nytt lag litt senere, så like langt igjen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker bare litt sterk blanding av surfex hd og børste. Funker som gull hver gang :) Fatter ikke hvordan jeg holdt ut før, da jeg brukte bilshampo og svamp. Fikk de aldri helt rene da.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med de over. Kan evt. prøve en sterk blandet APC i stedet for surfex, men det er sikkert ikke noe særlig forskjell. Swiss wax Pneu er vel det som anbefales :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her på jobben var det en kollega av meg som brukte siliconspray på gummilistene i en opel vivaro 9s. De ble som nye, men er ganske glatte i starten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gode råd for hvordan en kan holde gummimattene i bilen rene/pene?

Blåsokker funker fint og :rofl1:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Grime Reaper. Spray på, vent noen minutter, spyl av og det er gullende rent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megs APC 1:4, HT/børste, la tørke. Spray på 303 Aerospace Protectant, la tørke. Blir som nye... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for mange gode tips.

*finner frem handlelista*

Silikonspraytipset er jeg litt skeptisk på. Blir vel forferdelig glatt...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har prøvd Carpro PERL på gummi matter?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har prøvd Carpro PERL på gummi matter?

PERL på matter fra 2000.

"Her var det vel bilder etter tørking og første runde med mf.."

5ce45e0ba730a1cf.jpg

2bda0938478ddd41.jpg

9327460276d521ae.jpg

2fa143e5696e7d6e.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende _Makki_ :shocking2: , hadde det ikke vært for slitasjen på den ene matten hadde jeg mistenkt deg for å ha tatt bilde av nye matter :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mulig å kjøpe bare førermatten ny fra Volvo, men sist jeg sjekket var det noe slikt som 600kr for den og 700kr for alle fire :wacko:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive