truhaa

Kjære bilgnukkere - artikkler om bilpleie generelt

28 innlegg i emnet

Bilpleieartikkler generelt i media

En har blitt postet her inne 3 ganger alt i dag, vi har valgt å fjerne disse trådene som kommer vedr andres måte å holde bilen i strekk, det å henge ut folk her inne er ikke DCN tonene som har gjort at alle dere andre her inne har kommet inn og følt dere velkommene her.

Vi har alle vært kalver, og det er mange her som tomla rundt med både det ene og det andre for bare noen uker eller månder siden, som nå vet så mye mer, og liker å gi seg til kjenne.

Innlegget "Dette kommer til å bli rivd i filler på DCN" mht til den ene artikkelen (ligger under diskusjon mht artikkel på nettsiden artikkel er publisert) syntes jeg rett og slett er trist at noen skriver, vi river ingen i filler her, vi rettleder de som ønsker å bli rettledet innen bilpleie, å drite folk ut er ikke noe hyggelig uansett. Det gjør bare at folk kommer inn her med rustning og skjold, klare i angrepspossisjon fra første post. Istedet for å komme inn her for å se, lære og lære bort selv.

Akkurat det siste der er det som gjør at dere alle trives godt på DCN, det er hele grunnlaget her hos oss. Samt at vi er stemplet som et av Norges mest seriøse og trivelige steder å være.

Sånn vil vi også ha det i fremtiden her :)

Ingen i verden kan ALT. Det er sikkert mange temaer som de fleste her hadde slitt å hanskes med også, er det meg som ikke kan det, ja da er jeg av den typen som ikke liker å få "ha ha, du driter deg ut" komentarer om jeg ikke er helt på nivå.

Vi mennesker responderer bedre på rettledning og en god tone, en kjeft og hån fra de som nå kan mer.

Derfor har vi fjernet "Du gjør det feil tråden" og kommer til å fjerne eventuelle tråder som omhandler andres måte å holde bilen i orden på annet en om det er til verdi for medlemmer.

Håper folket her på DCN har forståeles for dette og at vi kan ta i mot nye her som vi selv ønsker å bli mottatt. Dette er et stort forum etterhvert, og det er ikke like lett å komme inn her ny, om en skal være livredd for å spørre om noe som enten er en selvfølge for oss "gamlinger" her, litt utenom normene eller om en har fått "rivd i filler" noe de syntes er stas at har kommet på trykk et annet sted en her..

Om det er noen her som har lagt igjen bemerkningen jeg sikter til over her, så hadde jeg satt stor pris på om den blir fjernet fra komentarfeltet til den artikkelen.

Vi ønsker ikke å fremstå som besserweizere her, bare hyggelige, hjelpsomme bilpleiegale folk, selv om entusiasmen og iveren ofte kan gi det inntrykket ;)

Bruker dere Detailersclub.no domenet som en link et eller annet sted, så bruk det gjerne, men bruk det da i en positiv setting som setter oss i et godt lys.

mvh

Dcn Admin/moderatorer

37

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget fornuftig gjort, og skrevet.

Husk : "det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig lurt. Ble litt sjokkert over kommentaren i artikkelen, trist hvis noen oppfatter dcn sånn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott innlegg! :thumbs:

Eg prøvde å finne litt meir fornuftig å sei, men kom ikkje på noke, so eg seier at eg er einig med Tommy! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt skrevet, Truls :)

Har lest på artikkelen nå, det kan oppfattes negativt mot oss, og det er uønsket synes jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør hør :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott innlegg :thumbup:

Tror nok at alle en eller annen gang har vasket bilen sin med "svamp ink. polersåpevoks" fra biltema eller statoil. Alle må begynne et sted, og å vaske bilen med svamp er vell bedre enn å ikke vaske bilen i det hele tatt?, ingen ble født med ull mitt og surfex hånda.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og holdninger som dette er det som gjør meg stolt over og få være en del av dette forumet.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle kan si ifra, men det er måten det blir sagt fra på innimellom.. ikke at du sa ifra på noe feil måte, men tråden ville uansett utviklet seg som 99,9% av de andre trådene om slike temaer utarter seg. Derfor ønsker i fra nå av ikke slike tråder.

Det å legge ut en link her med en som skraper saltet av bilen sin med skrape hjelper jo ingen, det er han som gjør det som må¨få info vedr dette. Da er det ikke noe poeng å legge det her og si "hør på han her a" -Vi det det er feil, men det hører jo ikke vedkommende, eller de som leser denne artikkelen det står i.

I du gjør det feil tråden lå det støtt ute bilder med skiltnr samt at det var lett å se hvem det var snakk om. Tanken her er da at de dukker opp her inne og finner en tråd der de blir dissa for det de har gjort, det er ikke moro for de aller fleste av oss, noen har tykk hud og bryr seg ikke, mens andre "snur i døra" her og blir borte før de i det hele tatt har deltatt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra at det blir tatt tak i Truls! :) Det er ikke slik vi vil fremstå!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra tråd! Håpet må jo være at de store mediene får opp øynene for den ressursen som ligger i DCN og faktisk henter god informasjon herfra når de skriver om et emne som er viktig i den forstand at det kan bevare store verdier gjennom harde norske vintre.

Flott å se at menneskene bak DCN tar et aktivt standpunkt i hvordan de vil at siten skal fremstå, aktiv moderering og redaktørarbeid er en veldig viktig brikke i å skape en god site.

Endret av bjovas
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra innlegg, truhaa!

De som liker Detailers Club Norway og bilpleie, bør heller bidra til positiv omtale av forumet. :thumbup:

Å fremstå som en gjeng arrogante besserwissere ødelegger for DCN, forumet, og de detailere som er tilknyttet miljøet her. I verste fall vil folk med stor kompetanse velge å delta mindre, og etterhvert forlate forumet.

At man har kastet gryteskrubb og Zaloflaske for noen uker siden, og nå har "sett lyset" innen bilpleie, kvalifiserer ikke til å bruke pekefinger overfor folk flest.

Hvis man vil gi respons på artikler som feilinformerer, er det bedre å legge inn en kommentar i en hyggelig tone, og ønske velkommen til DCN for gode tips rundt stell av bil. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt skrevet Truls :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig bra skrevet.

Vi har alle startet et sted og bør også ta godt vare på nye som finner veien inn hit. Dette er et fantastisk bra sted med kunnskap som få kan matche. At en da også føler seg velkommen når en først har rota seg inn her burde jo være en selvfølge :)

Det er bare normal folkeskikk som gjelder :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Creds for godt gjennomtenkt innlegg! Ramlet selv over denne artikkelen på vg.no idag tidlig og syns egentlig hun hadde gjort en god jobb hvertfall med tanke på innsatsvilje og interesse for "faget". Synes det var rart å lese at vi "river folk i filler" her inne for det er absolutt ikke det inntrykket jeg har fått i løpet av de månedene jeg har surret rundt her inne.

Lærer noe nytt så godt som hver eneste gang jeg er innom forumet og opplevde også å være på hyggelig besøk i Ås her på lørdagen som var. Veldig moro og lærerikt for en fersking som meg selv å få være flue på veggen der en hel dag. Plukket opp endel gode tips og triks underveis. Takk til B ;)

Håper ikke DCN blir stemplet som en gjeng besserwissere etter den kommentaren på den artikkelen for dette er det absolutt hyggeligste og met informative forumet jeg vet om. Aldri et vondt ord om noen, og selv om man er fersking og tør å legge ut sin første S&S så får man aldri "noob" stempel, men heller positiv og kreativ tilbakemelding. Virker som det generelle holdningen her inne er veldig inkluderende og det er jo med på å øke både medlemstallene og interressen for å fortsette med detailing :thumbup:

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Liker stilen :thumbup:

Eg har alltid synst at det er flott om folk prøver å halda bilen nåkelunde fin. Om det uansett er nåken swirls ekstra, så er jo i det minste bilen fri for salt, og den vil nok halda seg lenger utan å rusta, :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg får vel være ærlig å si at det var jeg som kom med den sleivete kommentaren på vg.no, beklager dette, den er nå fjernet, siden det dukket opp flere veldig stygge meldinger (som vel igjen sier noe) i min innboks etter dette. Dette er en bra tråd som trengs, for min oppfatning av forumet er veldig todelt, noen er veldig behjelpelige mens andre er som bemerket, gla i å "rive" ting i filler..

Skal ikke gjenta seg at jeg snakker "nedlatende" retning dcn igjen

Endret av SaXXXon
13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Voksent gjort å beklage det her, nok et bevis på hvilken medlemmer som er her på DCN.. At du får stygge meldinger i innboksen er heller ikke noe trivelig, har funnet ut at en enkel og hyggelig henvendelse løser 99% av alt som er av tullball.

2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Voksent gjort å beklage det her, nok et bevis på hvilken medlemmer som er her på DCN..

+1 :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg også synes det er veldig voksen av deg å stå frem og beklage det 'SaXXXon'! Det krever litt baller å kunne stå frem når man vet at man har gjort noe som egentlig er "feil" eller dumt.

Når det er sagt, så synes jeg at denne tråden er viktig da bilpleie tydligvis har kommet høyere på dagsorden hos de større avisene. Viktig å si ting på riktig og veiledende måte, så det blir hjelp :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive