bilmagikeren

chiptuning rexton, noen som har peiling?

Jeg tenker på å sette inn chip i en rexton 270 xdi 2008mod(163hk altså:)) Fant noen på ebay, og har sett de tilsalgs i norge også. 2-3 som har veldig like "reklamer" så tror de kommer fra samme fabrikant. Den ene heter vel Italianbox og en som heter Drakebox.

Er det noen som kan litt om dette og som kan skrive ned meningen sin her, blir jeg veldig glad.

Prisen var ca 59pund og 69pund.

Behovet for chip er vel ikke det største, men om det gir bedre dreimoment, og kan få ned drivstofforbruket en smule, er det å ønske.

Innspill mottas med stor glede:)

martin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du først trimme en diesel bil så gjør det ordentlig ved hjelp av å optimalisere eksisterende program i hjernen på bilen. Disse boksene man monterer selv øker kun trykket på dieselpumpa. Resten av motoren bli ikke optimalisert.

Slik fikk jeg forklart dette når jeg skulle dieseloptimalisere min Audi.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, såom den bare øker trykket på dieselpumpa er det kanskje ikke optimalt.. Men er jo en annen prisklasse, som jeg også trodde i utgangspunktet. Så det beste er kanskje å ev programere om.?

Mindre slitasje/belastning på motor?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Boks kan ikke sammenlignes med chip. Det er masse andre parametre enn dieselmengde som endres ved en chipping, å bruke boks er bare å lure seg selv (og bilen). Største problemet er den massive sotutviklingen som tar livet av dieselpartikkelfilter, tetter egr og innsug.

Disse som er "best i byen" har hatt mange reklamasjonssaker fordi de bruker gammel programvare. Spesielt kunder med bensinmotorer har hatt problemer med tenningsbank.

På min golf hadde de brukt programvare til feil hjerne, så når jeg skulle trimme videre, måtte ts-racing lage to programmer (det første baserte de på samme nummer som lå inne fra før).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive