Hasse

Korrigering noob style

Hei,

New guy her! :)

Tenkte på å shine opp bilen nå som våren slår inn for fullt snart.

Har pløyd i gjennom store deler av forumet, og er så klart litt usikker

på produktvalg, og har noen (sikkert) dumme spm.

Har tilgang på DA maskin, litt Scholl og SV produkter, samt div såper og avfettinger.

Så med mine skjelvende hender skal nok dette gå så det suser!

Vært i kontakt med Møller og fikk opplyst at lakken på min sorte A3 er en Ebony Black Pearl (4z).

Det er sikkert vel og bra (eller?) men sier meg lite med tanke på produktvalg (les noob).

Lakken trenger behandling, det er snikkers og twist.

Særlig utsatt er panseret med vaskeriper, stensprut og et par halvgrove riper.

Ellers er resten normal slitasje om man kan kalle det det!?

Hadde satt utrolig pris på tanker eller ideer til hvordan jeg skal angripe denne for best mulig resultat :)

Endret av nasse
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hadde satt utrolig pris på tanker eller ideer til hvordan jeg skal angripe denne for best mulig resultat :)

Har tilgang på DA maskin, litt Scholl og SV produkter, samt div såper og avfettinger.Så med mine skjelvende hender skal nok dette gå så det suser!

Svaret har du jo egentlig selv ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe joda, ser den!

Men er det bare å dure på med f.eks compound på de røffeste stedene og bruke en mildere på mindre røffe steder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test deg frem til den komboen som tar det du skal ta, så går du over hele bilen med den, så over med en mildere korrigerende polish etterpå om du bruker en grov korrigering først.

Ikke bestandig en trenger å gå over bilen med det grøvste en har, men at en kan spottkorrigere de stedene det er større riper. Er det swirls eller/og oksidert lakk, så er det som oftes representert over hele bilen, så da må en finne en kombo som tar det. Lag deg en testspott på panser eller bakluke og jobb deg frem til det du syntes gir tilfredstillende resultat :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for pointeren!

Dette skal jeg prøve ut :mellow:

Om jeg tar utgangspunkt i Scholl, ville f.eks S02 med en grov pad være en fornuftig start?

Ser liksom ikke poenget i å kjøpe 17 forskjellige, prøve alle sammen for å finne ut hvem som passer best.

Så hvis man holder seg til anviste pad'er på flasken så kan man forvente et godt resultat?

Sikkert dumme spm :blink: , bare with me...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fornuftig start er S17+ med fin pad for å teste med DA.

S02 med grov pad er jo ganske grovt!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje et representativt bilde av lakkens generelle tilstand kan gjøre det lettere å gi råd? Ikke at jeg innehar kompetansen, men veldig mange her inne gjør ;) Lurer selv på dette..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om jeg tar utgangspunkt i Scholl, ville f.eks S02 med en grov pad være en fornuftig start?

Begynn ALLTID med mildeste kombinasjon polish og poleringspute.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mildeste først ja!

Det var jeg sannelig ikke klar over.

Hadde lett begynnt med groveste, tolket det sånn på pointeren fra truhaa over her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Test med mildest først ja, så gå opp i grovhet på pad eller produkt eller begge deler.. Husk at du kan gå opp på polishgrovhet mht pads, men ikke grov polish først mht test og så mildere etterpå. Da må pads vaskes først for å fjerne eventuele rester etter forrige polish..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive