19quiz76

2 kjappe om DA-bruk og voksing

Skal gå over nybilen med CFP (på DA-maskin), og ville bare høre hvilke områder av bilen dere (ikke) pleier å ta? Plastfangere, b-stolper med kvasilakk, område rundt skilt, kriker og kroker etc,, eller tar dere alt dere kan se? Har fått noen kjipe riper akkurat der kona sleper vinteretøvlene over dørgerskelen, er det bare å kjøre på der også? Sikker elementær kunnskap for de fleste her inne, so forgive my ignorance..

Så det andre, ang voks:

Pleier dere å maskere opp bilen for dette dersom dere ikke gjør det i forbindelse med korrigering? Er det områder som ikke bør få voks på seg utenom vinduene og andre opplagte steder? Hva med lykter, kromlister etc?

Bare with me, the noob of noobs ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt som har lakk blir polert, og alt får voks bortsett fra glass (og de gangene glasset vokses også, så får alle rutene unntatt frontruten), ulakkert plast og gummi (disse får Polytrol og Swissvax Seal Feed, respektive).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å polere alle lakkerte flater! Har du B-stolper i pianolakk eller tilsvarende, må du ta det litt roligere for det er veldig myk lakk :)CFP er tilsvarende S40 har jeg hørt, og den finnes ikke grov, så det skal gå bra :)

Dørterskler er bare å kjøre på ja!

Jeg maskerer vinduslister, rundt lykter osv når jeg polerer, men tar det vekk før wipedown og voks :)

Lykke til :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dere, altså - får lyst til å dele ut klemmer (er en klemmefyr) :D :D :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
:ph34r:
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive