Are G

Liten ferie planlegges.. Noen tips?

Planlegger å kjøre til Slovakia i påskeferien og siden bilen er full av unger tenker jeg å ikke ta en hinsides lang kjøring, tenker derfor å stoppe i Berlin og sove over.

Berlin er omtrent på halvveien og det er jo kurant.

På returen lurer jeg på om jeg skal svinge innom Legoland da det sikkert blir populært, i tilfelle tenkte jeg på å legge overnatting til Hamburg, da det er 3 timer ca til Billund og 3 timer fra Billund til ferja i Hirtshals. Da får vi kanskje 5 timer i Legoland, er det "nok" ? Hvor mye må man regne med å legge ut med inne i parken? Er vel 20 år siden jeg var der så husker lite..hehe... Har med to gutter på 1/3 år.

Noen som har noen gode tips her? Tenker i hovedsak på om det er noen bra og billige hotell langs veien i områdene jeg tenker å stoppe. Gjerne også Legoland-tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skal sydover og i den retningen - Montenegro sies å være den siste uberørte kystperle langs Adriaterhavet... En gjennomsnittslønn er på ca 500€ så det er ikke så dyrt der heller... Skal dit selv i påsken for første gang. Min far er der nede nå og han ble særdeles positivt overrasket over gjestfriheten og folket der nede! :) Første gang han var der, var i oktober så det har satt sine spor, positive spor vel og merke!

Er et stykke lenger, men et forslag ihvertfall! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målet med reisen er klarlagt så det er ingenting å tenke på.

Er stort sett turen mellom Slovakia og Norge som ikke er 100 % fastlagt ennå.

Men er snart det, så må finne et fint hotell på hver tur og eventuelt Legoland på veien..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veien og tiden fram til Berlin går jo superkjapt da. Du har jo unger i bilen men klarer vel å komme fram på ca 7 timer fra Hirtshals.

Jeg bruker ca 7 timer til polske grensa fra Hirtshals men da uten unger.

Når det gjelder Legoland så anbefaler jeg deg å sjekke hva som er åpent der utenom sesongen.

Jeg mener kanskje at ungene dine er alt for små for Legoland enda. De får liksom ikke "oppleve" så mye.. Og 5 timer er ALT for lite for Legoland. Hvis du møter på en dag med en del folk så kommer du til å stå i kø halve tiden.

Ellers er det en del vannattraksjoner som kommer sikkert til å være stengt og pga temp på den tiden sikkert ikke så lurt.

Men det er jo opp til deg :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger en liten by som heter soltau rett i nærheten av hamburg (sør?),der ligger en absolutt godkjent fornøyelsespark, heide-park. De har bla europas høyeste droptårn og en ganske kjekk trebane. Husker overnatting i soltau var rimelig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veien og tiden fram til Berlin går jo superkjapt da. Du har jo unger i bilen men klarer vel å komme fram på ca 7 timer fra Hirtshals.

Jeg bruker ca 7 timer til polske grensa fra Hirtshals men da uten unger.

Når det gjelder Legoland så anbefaler jeg deg å sjekke hva som er åpent der utenom sesongen.

Jeg mener kanskje at ungene dine er alt for små for Legoland enda. De får liksom ikke "oppleve" så mye.. Og 5 timer er ALT for lite for Legoland. Hvis du møter på en dag med en del folk så kommer du til å stå i kø halve tiden.

Ellers er det en del vannattraksjoner som kommer sikkert til å være stengt og pga temp på den tiden sikkert ikke så lurt.

Men det er jo opp til deg :P

Du kjører til Polen på 7 timer?

Da går det greit unna tror jeg.. Ifg google maps er det ca 9 timer til Polen, og ca 8 til Berlin.

Jeg tror ikke vi kommer til å klare det på under 8 timer med to unger i bilen, 3 åringen har DVD så han er vel egentlig fornøyd så lenge han får påfyll av mat hver 5. time, mens han lille er ikke fornøyd med mer enn ca 10 minutter i bilen før han er kranglete så det kan bli en lang tur..

Har kjørt fra Berlin til Hirtshals tidligere, men husker ikke hvor lang tid vi brukte, men vi stoppet i både Hamburg og Ålborg for å vaske spy ut av bilen (...)

Vet egentlig ingenting om hva som er å se i Legoland, tenkte bare siden vi kjørte igjennom Danmark ville det være et kurant stopp, men det er godt mulig du har rett i at det er dårlig tid å reise på og at de kanskje er litt små..

er i alle fall dyrt nok.. :/ Har som sagt ikke vært der på 20+ år og husker lite av det fra den gangen..

Ligger en liten by som heter soltau rett i nærheten av hamburg (sør?),der ligger en absolutt godkjent fornøyelsespark, heide-park. De har bla europas høyeste droptårn og en ganske kjekk trebane. Husker overnatting i soltau var rimelig

Ser greit ut det, men spørs om det kanskje er beregnet for de litt eldre, tror ikke dropptårn og diger berg og dalbane er tingen med de to små jeg har.

Parken er i alle fall billigere enn Legoland, men samtidig er det nærmere 6 timer til ferja derfra, og det er litt i lengste laget, da tanken bak var å døyve kjøreturen litt, så det ikke blir 2 hele dager i bil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive