Gå til innhold
Dave

Ripe i lakken

Recommended Posts

Dave    0
Dave

Var så uheldig å få en ca 10 cm lang ripe i lakken på bilen her om dagen :-( På det dypeste går den ned til grunning. Veldig kjedelig når bilen bare er 4 mnd gammel. Noen anelse om hva som kan gjøres/blir gjort hos verksted? Og hva vil det koste? Er nederst på høyre framdør. Regner med det er noen lakkerere her inne, eller andre som har greie på dette:-) Takker for svar:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Jeg har en likens som jeg alltid har hatt lyst til å ta med våtslip. Jeg ser da for meg at ripen blir fylt med lakk, deretter våtslipt ned og polert.

Regner med noen som har gjort dette før kan svare bedre enn meg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
THolandsli    92
THolandsli

Et lakkverksted vil sannsynligvis slipe, sparkle, pusse, legge filler, pusse, sprøyte base på bearbeidet område og skygge ut rundt før de legger klarlakk frem til nærmeste avgrensing på karroseriet. (dørkarm, list e.l) På den måten minimere man sjansen for fargeforskjell. Normal pris for noe sånt vil vel ligge på 4-8000kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
inDesign    86
inDesign

Det stemmer det THolandsli sier.

Du burde legge ut bilde, går an å våtslipe og polere opp slik at det blir enda mindre synlig. Men i og med den har kommet helt frem til grunningen hadde jeg nok ønsket å fått på klarlakk igjen som beskytter. Fordi den ripa forblir en "grop" for dritt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dave    0
Dave

Skal prøve å få lagt ut bilde i løpet av kort tid:-) Må få tak i ett bra kamera. Blir dårlig med en iPhone:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dave    0
Dave

Her er bildet, størrelsen på ripa er ca 10 cm.

Virker ikke så dyp som jeg trodde..

post-4114-0-23804700-1332273196_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
inDesign    86
inDesign

Utifra bilder, er mulig å få det veldig pent igjen da ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
VW_Touran    0
VW_Touran

Hiver meg med på tråden. Har en kollega som har fått denne i sin nye XC60, noen som tar på seg jobben, eller tips? Eller er det rettt til lakkereren?

post-2709-0-92811900-1333120793_thumb.jp

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dave    0
Dave

Var som sagt ikke så dyp som jeg trodde ved nærmere befaring. Så tror jeg skal greie å få til en bedring:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
VW_Touran    0
VW_Touran

Er ripen på XC60'n nede ved grillen på panseret?

Bildet er litt feilrotert, ripa er oppe på panseret, men mellom grill og venstre framlykt. Bildet skal roters 90 grader mot klokka.

Endret av VW_Touran

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig