Gå til innhold
Ruben

Reklamefjerning fra biler?

Recommended Posts

Ruben    31
Ruben

Har fått en fårespørsel fra en kunde jeg skal polere for. Forespørselen gikk ut på om jeg klarte og fjerne reklae fra bilen hans, ( Klistremerker) Da sa jeg at jeg skulle undersøke litt først. Så tenkte at det er sikkert noen her som har fjernet sånn før. Vet man får kjøpt plastik høvler for fjerning av diverse andre ting , går dette ann og bruke?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MattisB    0
MattisB

Jeg har brukt å varme de med varmepistol. Da er det ikke mye som skal til før limet slipper :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
skoda    1
skoda

greit også å ha 3m sittrus rens for og fjerne limrester som vil sitte igjen etter dekor fjerning.

selges oss flere byggmaker butikker

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Jeg brukte mange timer både onsdag og torsdag forrige uke på å fjerne gammel folie fra bil og henger. Hengeren var rundt 6-8år gammel, og bilen 5-6 år gammel. Startet med varmluftspistol og varmet opp folien, før jeg begynte å dra forsiktig av. Best å få av folien i store biter, så slipper man så mye smårusk etterpå. Du MÅ ha 3M Sitrusrens el. til fjerning av limrester, da disse kan sitte som F. I mitt favør gjorde de det.

Lykke til, og håper ikke det blir for store skjolder etter folien når du får den av :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    773
Haakon O

Varmepistol på lav varme, hårføner på høy varme, eller aller helst en slik maskin man bruker for å fjerne tapet (som bruker vanndamp). Alle varmer slik at vinylen og limes slipper lettere, men damp"maskinen" oppnår automatisk den beste temperaturen for at vinylen skal slippe lett, og limet følger med vinylen istedenfor å sitte igjen på bilen.

Han her bruker varmelamper, men effekten av de er lik de andre verktøyene som er brukt:

Eventuelle limrester fjernes lett med sitrusrens.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cesandberg    78
cesandberg

Jeg fjernet dekor fra en Nissan Primastar jeg skulle levere tilbake til leasingselskapet, dekorfilmen, av type stoooor, var samme blå reflexfolien som politiet bruker. Den satt no jævlig, prøvde div varme, da satt limet igjen, prøvde 160bar HT, da satt limet igjen, prøvde et slikt roterende "label off" viskelærhjul, da fikk jeg has på jævelskapen ink lim, men det tok tid.... masse tid.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    773
Haakon O

Refleksfolie er noe rent faenskap når det skal av igjen, revner for ingenting og har mye mer aggresivt lim enn vanlig folie. Men det har du allerede funnet ut skjønner jeg :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig