Gå til innhold

Miracle Dryer "loer"?


19quiz76

Recommended Posts

19quiz76

Etter å ha brukt håndkleet ved siste vask lå det igjen noen gule fibre på lakken som jeg måtte piske vekk. Er dette vanlig, eller begynner det å bli lite voks på lakken? Bruker to håndklær på stasjonsvognen med skiboks, bør jeg bruke flere? De er blitt vasket med milo på 40 grader, såpeskuffen ble renset med surfex 1:5 før vask.

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Har også en hel hau av disse, og ikke noe problem med loing. Vasker dem på 90gr. med milo.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76

Takket for svar - skal få vasket dem på 90 grader med Milo og se om det bedrer seg.

Men apropos det med mulig stripping av voks; hvordan vet man om det er lite voks eller sealer igjen på lakken? Mener det fulgte med litt voks de første gangene jeg tørket bilen etter håndvask, men det var mindre nå sist (bilen var ny i begynnelsen av februar, og har vært vasket for hånd tre ganger siden + et par-tre ganger med Surfex/PB/Skumkanon på Shell)

Aldri hatt noe linting fra mine heller. Alt av mf vaskes på 90 grader med surfex i maskinen.

Hvor mye / hva slags blandingsforhold Surfex bruker du på en maskin?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser du dersom du har vann på lakken. Hvis det er igjen beskyttelse, så vil vannet renne av i form av perler og du vil få en tilnærmet tørr bil. Dersom det ikke er beskyttelse vil vannet renne av i store flak og bilen vil gjenstå som ganske våt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ca 50ml i en maskin :)

At annet renner av i store flak kalles sheeting. Det betyr ikke at det ikke er beskyttelse på bilen. Da renner ikke vannet av i hele tatt. Beading og sheeting er to sider av samme sak. Vanligvis vil bilen stå igjen som tørrest ved litt sakte sheeting.

Vokslaget på en nyvokset bil ligger på et par milliondels mm, så det er ikke mulig å se at voks "følger med" når du tørker bilen :)

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76
Jeg bruker ca 50ml i en maskin

At annet renner av i store flak kalles sheeting. Det betyr ikke at det ikke er beskyttelse på bilen. Da renner ikke vannet av i hele tatt. Beading og sheeting er to sider av samme sak. Vanligvis vil bilen stå igjen som tørrest ved litt sakte sheeting.

Vokslaget på en nyvokset bil ligger på et par milliondels mm, så det er ikke mulig å se at voks "følger med" når du tørker bilen

Ok - så enten 50ml ren Surfex eller litt Milo, got it :)

Jeg så nok ikke voksen, men synes håndkleet ble litt sticky de første gangene. Kanskje bare innbildning.. ;)

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19quiz76

Skjedde noe snedig da jeg vasket disse på 90 - hadde renset såpeskuffen med surfex 1:5 for å få vekk rester av skyllemiddel, også i "veggene" på maskinen der skuffen sitter. Etter vask luktet håndklene parafin(!), er det pga surfex'en?

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd parafinlunkt av mine. Men jeg bruker alltid litt eddik som skyllemiddel for å sikre at alle såperester er ute av klutene.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

tar denne litt opp igjen, hvilket program bruker dere? og leser på bliss at de anbefaler å ikke bruke tøymykner, bare rejuvenator eller hd/eddik mix

Endret av Marius1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

tar denne litt opp igjen, hvilket program bruker dere? og leser på bliss at de anbefaler å ikke bruke tøymykner, bare rejuvenator eller hd/eddik mix

Tøymykner gjør microfiberen vannavstøtendes.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micro restore gjorde ingenting for min del. Nå bruker jeg kun en skvett surfex og 95 grader. Hvis maskinen har muligheten så anbefaler jeg å sette på ekstra skylling.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Vaskemaskina våres har ikke noe program som kjører på 90 grader, bare 95... Skeptisk, eller er det bare å kjøre på?

Ingen grunn for skepsis, jeg har kjørt 95-program utallige ganger uten problemer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem med loing her. Dårlig parti i omløp kanskje?

2017 - Skoda Octavia, 1,8TSI, 4x4, DSG - Quartz grey

(X) 2012 - Skoda Octavia - Antrasitt grå
2013 - Nissan Leaf Tekna - Dark metal grey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...