Gå til innhold
19quiz76

Miracle Dryer "loer"?

Recommended Posts

19quiz76    32
19quiz76

Etter å ha brukt håndkleet ved siste vask lå det igjen noen gule fibre på lakken som jeg måtte piske vekk. Er dette vanlig, eller begynner det å bli lite voks på lakken? Bruker to håndklær på stasjonsvognen med skiboks, bør jeg bruke flere? De er blitt vasket med milo på 40 grader, såpeskuffen ble renset med surfex 1:5 før vask.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Har 2 slike og ingen av dem har lintet/loet, kan prøve å gi de en skikkelig vask på 95 grader for å se om de bedrer seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 766
Tommy

Har også en hel hau av disse, og ikke noe problem med loing. Vasker dem på 90gr. med milo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Aldri hatt noe linting fra mine heller. Alt av mf vaskes på 90 grader med surfex i maskinen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19quiz76    32
19quiz76

Takket for svar - skal få vasket dem på 90 grader med Milo og se om det bedrer seg.

Men apropos det med mulig stripping av voks; hvordan vet man om det er lite voks eller sealer igjen på lakken? Mener det fulgte med litt voks de første gangene jeg tørket bilen etter håndvask, men det var mindre nå sist (bilen var ny i begynnelsen av februar, og har vært vasket for hånd tre ganger siden + et par-tre ganger med Surfex/PB/Skumkanon på Shell)

Aldri hatt noe linting fra mine heller. Alt av mf vaskes på 90 grader med surfex i maskinen.

Hvor mye / hva slags blandingsforhold Surfex bruker du på en maskin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ineditus    170
Ineditus

Det ser du dersom du har vann på lakken. Hvis det er igjen beskyttelse, så vil vannet renne av i form av perler og du vil få en tilnærmet tørr bil. Dersom det ikke er beskyttelse vil vannet renne av i store flak og bilen vil gjenstå som ganske våt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg bruker ca 50ml i en maskin :)

At annet renner av i store flak kalles sheeting. Det betyr ikke at det ikke er beskyttelse på bilen. Da renner ikke vannet av i hele tatt. Beading og sheeting er to sider av samme sak. Vanligvis vil bilen stå igjen som tørrest ved litt sakte sheeting.

Vokslaget på en nyvokset bil ligger på et par milliondels mm, så det er ikke mulig å se at voks "følger med" når du tørker bilen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19quiz76    32
19quiz76
Jeg bruker ca 50ml i en maskin

At annet renner av i store flak kalles sheeting. Det betyr ikke at det ikke er beskyttelse på bilen. Da renner ikke vannet av i hele tatt. Beading og sheeting er to sider av samme sak. Vanligvis vil bilen stå igjen som tørrest ved litt sakte sheeting.

Vokslaget på en nyvokset bil ligger på et par milliondels mm, så det er ikke mulig å se at voks "følger med" når du tørker bilen

Ok - så enten 50ml ren Surfex eller litt Milo, got it :)

Jeg så nok ikke voksen, men synes håndkleet ble litt sticky de første gangene. Kanskje bare innbildning.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
19quiz76    32
19quiz76

Skjedde noe snedig da jeg vasket disse på 90 - hadde renset såpeskuffen med surfex 1:5 for å få vekk rester av skyllemiddel, også i "veggene" på maskinen der skuffen sitter. Etter vask luktet håndklene parafin(!), er det pga surfex'en?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Jeg har aldri opplevd parafinlunkt av mine. Men jeg bruker alltid litt eddik som skyllemiddel for å sikre at alle såperester er ute av klutene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

tar denne litt opp igjen, hvilket program bruker dere? og leser på bliss at de anbefaler å ikke bruke tøymykner, bare rejuvenator eller hd/eddik mix

Endret av Marius1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 766
Tommy

tar denne litt opp igjen, hvilket program bruker dere? og leser på bliss at de anbefaler å ikke bruke tøymykner, bare rejuvenator eller hd/eddik mix

Tøymykner gjør microfiberen vannavstøtendes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ovlov86    177
ovlov86

Trodde ikke MF tålte så høy temp jeg. Har alltid bare vasket dem på 40. Lærer noe nytt hver dag!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mstrandbo    180
mstrandbo

Vaskemaskina våres har ikke noe program som kjører på 90 grader, bare 95... Skeptisk, eller er det bare å kjøre på?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Micro restore gjorde ingenting for min del. Nå bruker jeg kun en skvett surfex og 95 grader. Hvis maskinen har muligheten så anbefaler jeg å sette på ekstra skylling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Vaskemaskina våres har ikke noe program som kjører på 90 grader, bare 95... Skeptisk, eller er det bare å kjøre på?

Ingen grunn for skepsis, jeg har kjørt 95-program utallige ganger uten problemer her.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius1    12
Marius1

Tøymykner gjør microfiberen vannavstøtendes.

var der jeg trodde det var! jeg tenker vel med noe milo tøymykner!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig