Gunnar

Polere opp igjen oksiderte alulister/rails på Audi

Har en A4 B7 avant med alulister rundt vinduene, og de er matte/oksiderte og ser fæle ut, railsa er også i samme sjanger. Sånn var det allerede da bilen var 3-4 år gammel. Har prøvd med ting jeg har slengende rundt i garasjen de siste par årene, type lakkrens, polish og Autosol, men ikke kommet noen vei med noe av det. Hadde igrunnen gitt opp hele greiene og regna med en måtte kjøpe nye lister til en formue om en ville ha det bra igjen.

Så fikk jeg en liten påkjørsel i siden, og da bilen kom tilbake fra rep så var lista på døra de hadde reparert helt speilblank og så ny ut - trodde først de hadde byttet den, men de hadde også polert noen centimeter inn på lista på fremdøra. Er også 99% sikker på at den andre lista som ser ny ut også er gammel, men polert opp.

Har dessverre ingen bilder, men er det noen som har noen tips til hva de kan ha gjort?

Neste steg blir naturligvis å spørre de, men jeg skyr Møller som pesten, og føler det er falitterklæring å innrømme at de har gjort noe riktig... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har god erfaring med DA-maskin og meguiars ultimate compound. Krever mye maskering da! Etterpå kan du evt legge på voks eller gå over med alupolish. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice! Takker. Da er det bare å prøve å få tak i vidunderstoffet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive