Gå til innhold
Robert Engan

Lakkoppussing av Saab 9-5 i Bodø

Recommended Posts

Robert Engan    0
Robert Engan

Hei,

Jeg har en 2005 modell Saab 9-5 som lider av et syndrom heter "Lat eier" kombinert med at 2005 modellen var den første modellen Saab slapp med sånn miljølakk. Det merkes.

Billakken er i bunn og grunn i forferdelig tilsand, det er sånne små hvite riper på absolutt hele bilen, og derfor kunne jeg tenkt meg å fått den litt pusset opp.

Nå ble venstre side av bilen opplakkert i august i fjor, og lakkjobben som ble gjort var også forferdelig dårlig utført, men ser ut som forsikringsselskapet mitt ikke bryr seg så mye om det. Men tror også mye av det kan løses med en god behandling av lakken.

Her er bildene fra selve lakkeringsjobben. At det er støvete ble bare slik, for jeg ville ikke røre lakken før jeg hadde fått svar fra forsikringsselskapet.

De som lakkerte prøvde å rette opp feilen ved å polere over. De gjorde en forferdelig jobb.

IMG_0541.JPG

IMG_0543.JPG

Resten av bilen har jeg ingen close-up-bilder av lakken på. Desverre. Men det kan jeg eventuelt skaffe til veie om det virkelig blir nødvendig.

AIMG_9751.jpg

Håper dere uansett forstår hvordan ståa er og hva som må gjøres. Jeg er ingen ekspert på området, men Bodø Bilpleie kom opp med noe tjafs hvor han polerte 40x40 cm på panseret for å vise hva de kunne få til.

Alt han gjorde var å vaske over med vannslange og litt såpe før han hev på poleringsmaskinen. Ingen lakkrens. ingenting, og jeg var ikke fornøyd med resultatet så jeg gadd ikke noe hos de.

Jeg har en gang vært med en venn og tatt en komplett vask av bil med tørking, claybar, rubbing og voksing og da ble resultatet svært bra. Men det var på en annen bil, og nå driver ikke han på med slikt.

Så hva er dommen? :)

Gi tilbakemelding her eller på hr.engan krøllalfa gmail.com så blir det stas :)

Endret av Robert Engan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Hallo:) Kjedelig med den lakeringsjobben... Er vel ikke så mye å få gjort med det.( Virker som om skade/defekt er under lakken?) Men hva er det du vil gjøre med bilen? Om det er polering av riper etc.. kan du jo få til mye selv med f.eks en DA-maskin. Eller tenker du på å sette bort bilen til andre? Du kan jo få kjøpt inn en del produkter for prisen det hadde kostet å få andre til å gjøre jobben. :)

Endret av cocos

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig