Cossie

Legge på for hånd?

først av alt, jeg har ingen peiling på detailing og hva som er riktig osv. Tenkte jeg skulle søke opp SV divine voksen på youtube, bare for å se om det var mulig å få et inntrykk av hvor bra den er. Den første videon som kommer opp er denne, og da stussa jeg litt. blir det ikke helt feil å legge på for hånd??? uansett hva som ligger på under..mulig jeg bommer helt nå men

http://www.youtube.com/watch?v=0MPXZaMW4tQ

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort det for hånd noen ganger der temperaturen har vært lav, for bedre å kunne få hard voks til å "smelte" utover panelene.

Men jeg legger et mye jevnere lag med pad, samt at jeg har træler i hendene som lett lager nye riper på myk lakk. :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du har hender som en fløtepus vil det kanskje gå greit, men ellers ville jeg aldri gjort det! :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uvanlig er det ikke og enkelte voksprodusenter anbefaler det. Selv anbefaler jeg det ikke da jeg fikk en god del marring sist jeg prøvde det.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å legge voks er jo halvekosen med jobben, gleeeder meg alltid til å legge voks :D Så her i gården gjøres det forhånd med et smil om munnen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lager microstriper ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å legge voks er jo halvekosen med jobben, gleeeder meg alltid til Å legge voks :D SÅ her i gÅrden gjøres det forhÅnd med et smil om munnen ;)

Du har fått med deg at vi snakker om å legge voks uten påføringspad, altså kun med huden?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pluss at det ofte går noe sinnsykt mye mere voks når man legger med bare hendene..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser egentlig ingen fordeler med å legge voks for hånd?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser egentlig ingen fordeler med å legge voks for hånd?

Ikke jeg heller. Hvis man holder krukken tidvis foran ei halogenlampe under påføring med en bløt pad får man varmen man trenger og sikreste og beste resultat.

Men det ser mer spesielt og ekslusivt ut å legge voks med hendene og masere inn, på samme måte som man kaller poleringsjobben sin en spa behandling. Verden vil bedras ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

godt å høre at logikken min er på plass! :) hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har fått med deg at vi snakker om å legge voks uten påføringspad, altså kun med huden?

Det hadde gått meg hus forbi :P Legger Voks med pad på bil og med bar hånd på felger, der det er litt trangere å komme til.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for meg at voksen trekker inn i huden jeg, så mesteparten av voksen blir "borte"? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser du jo tydelig på klippet der at ikke den blir "borte". Hvis voksen forsvinner inn i fingrene dine så tror jeg det er på tide å dra på legevakten :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er kanskje noe feil da ja :) Nei, jeg forholder meg til pads!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive