jan magnus ødegaard

Forarb. og påføring av swizzvax voks.

hei.

jeg leser på swizzvax sine sider at før påføring av de voksene de har så skal det gjøres reint med cleanerfluid, dette for å få best mulig heft mot lakken. er det da greit å bruke fks. chemical guys jet seal som jeg bruker før man påfører en voks fra swizzvax ? eller vil ikke voksen få bra nok heft ?før har jeg har praktisert jet seal, også voks, men skal nå ta i bruk produkter fra SV og vil hellst gjøre dette riktig.

jan magnus.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å legge voks på jetseal :)

Mvh Dag/Swissvax

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke noe problem å legge voks på jetseal :)

Mvh Dag/Swissvax

takker for raskt svar :) gleder meg fryktelig til å bruke sv.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har tenkt å rense lakken eller polere først, burde du heller gå for cleaner fluid og kun voks (min mening), jeg opplever jetseal som lite holdbar, og det er greit å få renset lakken på et vis så voksen har et "bedre" underlag + at man muligens hever glansen litt før voksing.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har tenkt å rense lakken eller polere først, burde du heller gå for cleaner fluid og kun voks (min mening), jeg opplever jetseal som lite holdbar, og det er greit å få renset lakken på et vis så voksen har et "bedre" underlag + at man muligens hever glansen litt før voksing.

jeg ser at dette har blitt 2 tråder uten at jeg helt skjønner grunnen :P

men ja, jeg utfører kun jobb der jeg gjør lakkorregering osv så lakken blir jo renset og gjort klar før påføring. men tenkte om jet sealen ødela heften mot lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er fremgangsmåten med CF? Hva egner seg best som applikator, hvor lenge skal den ligge før man buffer av, hva avgjør hvilken styrke av CF man skal gå for?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjernet den andre tråden så får heller de som evt hadde skrevet noe viktig der komme med det her :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fjernet den andre tråden så får heller de som evt hadde skrevet noe viktig der komme med det her :)

takk. prøvde å fikse det selv men fikk ikke til. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er fremgangsmåten med CF? Hva egner seg best som applikator, hvor lenge skal den ligge før man buffer av, hva avgjør hvilken styrke av CF man skal gå for?

Vanlig cf for glans og rens. medium cf for vaskeriper (swirls) og strong cf for riper. Thorsov selger 2 pk applikator for 10-15 kr som er meget bra til dette. Den har kjerne av skummgummi med mykt tøy rundt.

Den er av merket Job done og kan vaskes hvis det er ønskelig.....mvh

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg stille enda et dumt spørsmål. Det blir nevnt her at jet seal er dårlig på holdbarhet. Vil det da ødelegge for holdbarheten til SV voksen som da ligger oppå ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er mange erfaringer ute og går på jetseal. Selv legger vi nesten alltid jetseal eller blacklight under swissvax og andre vokser, uten at vi får noe dårligere holdbarhet av den grunn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cf jobbes med på eit lite område og tas vekk med ein gang. (som er vanlig med produkter uten beskyttelse)

Skal ikkje tørkes på lakken. Man bruker so lite produkt som muligt.

Eg har brukt cf regular for hånd. (megs sine vanlige gule pads)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

EG bruker Zymol sine rektangulere pre wax applikatorer, skumgummi inn med mf lignende stoff utenpå, vaskbar og bra. CF gir veldig glatt og glinsende lakk og anbefales som en pre wax. Skal ikkje uttale meg om jetseal eller andre ting, de eg kun har bruke CF regular før SV voks, i mitt tilfelle Shield.

Lykke til, blir nok uansett bra med SV voks etter et godt utført forarbeid :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med cleaner fluid professional og DA maskin? ser det er gruppekjøp på DAS-6 og lurer på å oppgradere litt :)

Noen som anbefaler andre typer rens /polish før cleaner fluid?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cf jobbes med på eit lite område og tas vekk med ein gang. (som er vanlig med produkter uten beskyttelse)

Skal ikkje tørkes på lakken. Man bruker so lite produkt som muligt.

Eg har brukt cf regular for hånd. (megs sine vanlige gule pads)

Takk takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med cleaner fluid professional og DA maskin? ser det er gruppekjøp på DAS-6 og lurer på å oppgradere litt :)

Noen som anbefaler andre typer rens /polish før cleaner fluid?

Cfp er ganske lik Scholl S40. Dvs at den er ganske mild. So skal du satse på å ta litt riper, kan det være greit med litt grovare poleringsmiddel og. (er litt avhengigt av lakken og kva som er målet ditt)

F,eks. Scholl S03 Gold, S17+ og S30. Vil du ikkje bruke so masse penger, holder det antagligt med S17, men dette er litt avhengigt av lakken og kva som er målet ditt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er mange erfaringer ute og går på jetseal. Selv legger vi nesten alltid jetseal eller blacklight under swissvax og andre vokser, uten at vi får noe dårligere holdbarhet av den grunn.

Erfaringer med CG M-Seal før Swissvax vokser?

Fikk m-seal istedenfor jet seal når eg bestilte frå UK. Så får vel bruke opp m-sealen før eg kjøper noe nytt:p

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive