jonas1

Foam Gun?

Heioghopp!

Etter å ha "brukt alt for mange timer på det der bilvaskeforumet" (-sitat samboeren), har jeg etterhvert klart å erverve meg nok kunnskap til å prøve meg på min egen bil :) Utstyr og produkter kjøpes etterhvert som lønn og stipend kommer på konto, og snart har jeg vel nok til å gjøre min første detailing. Neste på lista er jo noe som spruter skum(...), og jeg har alt for tynn lommebok til å investere i HT og foamcanon i år. Burde jeg derfor gå for en foam gun, eller koster det mer enn det smaker?

Jeg skal uansett handle fra CYC når de får noen produkter på lager igjen, burde jeg bry meg med å kjøpe en http://www.cleanyour...r/prod_335.html ? Ut i fra det jeg har lest om den tidligere på forumet er det nesten pinlig å i det heletatt komme med forslaget :blush:

Edit: Skriveleif

Endret av jonas1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Foam er moro :) men er budsjettet stramt hadde jeg brukt pengene på lavtrykkskanne/flasker og skikkelige sprayflasker og på den måten tatt prewash og heller lagt av litt hver mnd til kontoen var full nok å kjøpt skikkelig spyler(vannmengde mener jeg er det essensielle). Og deretter sett etter foamcannon hvis en forsatt ønsket det :)

Har selv en foammaster 2000(for bruk rett på hageslangen som sikkert gikk utav produksjon i 95) samt foamcannon til HT'n men det blir ikke brukt hver gang.

Endret av Sigmund S Dy.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en foamlance her du kan kjøpe om du vil, den blir ikke my brukt, og er en skygge av foamcannon syntes jeg. Noen har etterhvert begynt å bruke spraykanne med feks SurfexHD som prewash i stedet, og syntes det er vel så bra som såpeskum på bilen. foam lance var gull det når den kom her til gards, og fungerte helt greit syntes jeg. men som sagt, etter foam canon er det noe annet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sigmund: Det blir skikkelig utstyr på sikt, men det å jobbe seg opp et anseelig arsenal av "bilpleie-stæsj" er dyrere enn jeg våger å innse selv :blink: Man finner jo alltid noe nytt som kan være lurt å ha...

Truhaa: Jeg sender deg en PM :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville satset på heftig sparing eller ihvertfall bruke en selvvask i umiddelbar nærhet, for å vaske bilen for hånd uten bruk av HT og prewash/avfetting først er ikke bra. Og siden du ikke har HT ville jeg heller brukt penger på noe som vil løse opp møkka på bilen mer effektivt enn såpeskum, f.eks surfex hd og en skvett prikkbort ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville satset på heftig sparing eller ihvertfall bruke en selvvask i umiddelbar nærhet, for å vaske bilen for hånd uten bruk av HT og prewash/avfetting først er ikke bra. Og siden du ikke har HT ville jeg heller brukt penger på noe som vil løse opp møkka på bilen mer effektivt enn såpeskum, f.eks surfex hd og en skvett prikkbort ;)

Jeg har tilgang til en ganske grei HT på jobb, men det blir egen HT så fort jeg for ervervet meg nok penger. Da blir det ;) Sist jeg vasket bilen fikk den prickbort, surfex hd, og håndvask (to bøtter med grit guard) med mitt og glossworkz :) Sonax felgrens på felgene :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har du egentlig alt du trenger til skånsom vask virker det som :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive