Gå til innhold
Kilroy

Behandling ny bil!

Recommended Posts

Kilroy    0
Kilroy

Heisan.

Jeg får min nye sorte V70 levert i april/mai og har noen spørsmål i denne forbindelse. Jeg hadde vel egentlig mer eller mindre bestemt meg for en Ditec behandling. Men etter litt søking på nett så kom jeg over denne siden og ser at jeg kanskje kan få en entusiast her i området, Trondheim, til å ta en slik jobb. Jeg er vel ingen lystvasker men et besøk i en selvvaskehall i ny og ne og polering to ganger i året kan jeg vel klare. Jeg vil jo selvsagt ha mest mulig glans og dybde. Men hva er egentlig forskjellen på Ditec og "deres" metode for meg som bruker? Er det lurt å ta en behandling med en gang på en ny bil eller er dette noe man gjør etter feks ett år? Noen som kan si noen få ord om dette? Er det noen av dere som kan dette som holder til i Trondheimsområdet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Heisan.

Jeg får min nye sorte V70 levert i april/mai og har noen spørsmål i denne forbindelse. Jeg hadde vel egentlig mer eller mindre bestemt meg for en Ditec behandling. Men etter litt søking på nett så kom jeg over denne siden og ser at jeg kanskje kan få en entusiast her i området, Trondheim, til å ta en slik jobb. Jeg er vel ingen lystvasker men et besøk i en selvvaskehall i ny og ne og polering to ganger i året kan jeg vel klare. Jeg vil jo selvsagt ha mest mulig glans og dybde. Men hva er egentlig forskjellen på Ditec og "deres" metode for meg som bruker? Er det lurt å ta en behandling med en gang på en ny bil eller er dette noe man gjør etter feks ett år? Noen som kan si noen få ord om dette? Er det noen av dere som kan dette som holder til i Trondheimsområdet?

Velkommen! få gjort det med en gang du, og kjøp inn ett par bøtter,shampoo,vaskehansker,sprayvoks(quick detailer) og ett tørkehåndkle.Mye billigere og koseligere enn dyre maskinvasker med for sterk avfetning.Tipper du vil få svar av flere her :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kobsar    42
kobsar

http://www.detailersclub.no/forum/topic/4864-spm-om-to-tema-ditec-og-pustende-lakk/

Står litt angående ditec her.

Spurte en av fagarbeiderne på Tiller om hva han mente om Ditec, og fikk bare et hvesende svar at ikke lakken puster.

Det var egentlig nok for min del.

Jeg mener at bilen kan beskyttes med en god voks med en gang. Men det er min mening.

Det finnes flere flinke folk som kan passe på bilen din i Trondheimsområdet :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Få en entusiast i nærområdet til å ta en runde på bilen så den blir helt ripefri og beskyttet av en god voks, det er bedre og billigere enn Ditec. Kjøp inn vaskeutstyr og en lakkrens+voks, så kan du legge et lag med voks av og til, for prisen av en etterbehandling med Ditec, kan du kjøpe en eller mange gode vokser som kan beskytte lakken på bilen mye lengere enn du blir å ha den.

Søker du på ditec og tefcar vil du finne mange tråder hvor dette har blitt diskutert tidligere ;)

Velkommen hit :)

Edit: Selv om bilen er helt ny betyr det ikke nødvendigvis at den er helt strøken, bilen har nok blitt vasket og tafset

på av flere personer før den blir levert ut.

Endret av trogha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Belle    725
Belle

Klargjøring av nye biler er ofte ikke den beste, så ta gjerne en runde på den med en gang. Anbefaler deg å lage en tråd i "jobb ønskes utført", det er flere i Trondheim/omegn bl.a Cotte78, Bjorke og selvfølgelig ScandicShine i Verdalen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ælen    45
Ælen

Kan hjelpe deg om du kommer på andre siden av fjorden:-) Ørland/brekstad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Meringdal    2 080
Meringdal

Kan hjelpe deg om du kommer på andre siden av fjorden:-) Ørland/brekstad

Jasså? var ikke klar over at det fantes annet en flysoldater der oppe jeg! Hadde jeg visst du bodde på brekstad skulle jeg besøkt deg i tjenestetiden min :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ælen    45
Ælen

Hehe:P er noe annet enn flysoldater her også ja :-) nettopp ferdig med tjenesten heller?:P

Har ganske brae lokaler her også jeg ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig