Pasient

Tefcar. Hva er dette?

Heisann!

Vurderer kjøp av ny bil. Har funnet en jeg mest sannsyneligvis blir å kjøpe, men jeg har noen spørsmål. Den er behandlet med noe som heter Tefcar. Er vist et tynt teflonlag som legges over lakken.

Ifølge selger har dette 5 års garanti samt årlige inspeksjoner og eventuelt etterarbeid inkludert i prisen. Han hadde betalt 6900,- for det når bilen var ny.

Spørsmålet er som følger: Hva er dette? Burde jeg ha det? Er vel ikke noe vits å kjøre på med voks over dette? Hvordan vedlikeholder jeg det? Eller burde jeg bare fjerne det med engang jeg har kjøpt bilen og kjøre på med SV Shield?

Jeg har ikke den fjerneste aning, så alle svar er velkomne ^^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i samme gate som Ditec. Altså er det blankt og greit i en liten periode, så blir det grått :) Dyrt er det også, tror jeg hadde blitt gæren av å etterbehandle så ofte, når man kan få det mye bedre med en skikkelig korrigering og en voks hjemme i garasjen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ut ifra det jeg har skjønt, så er dette en Sealer som f.eks Ditec.

Hvis du bruker søkefunksjonen på forumet her (oppe o høyere hjørnet), så står det endel om det.

Her har du hvertfall et par tråder om det.

http://www.detailersclub.no/forum/topic/571-tefcar-12/page__hl__tefcar__fromsearch__1

http://www.detailersclub.no/forum/topic/5785-teflonbehandling/page__p__126294__hl__tefcar__fromsearch__1#entry126294

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så faktisk at det allerede finnes en tråd om Tefcar her inne, så jeg burde ha søkt. Takker for svar :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive