Knut Endre

Shine av plastdeksler på motor

Hei

Er ny på forumet her og skal sakte men sikkert bli flinkere i bilholdet. Det går sikkert an å finne noen som har laget en bra tråd med biler om dette teamet her. Bare legg ved en link om dere finner en.

Hva er den beste fremgangsmåten for å få den svarte glansen tilbake i plastdekslene i motorrommet? Hvilke produkter skal brukes?

På radiatorslangene, er det nok å sette de inn med silikonspray?

Bilde av det store svarte dekselet på boxerdieselen vår (ser ikke slik ut nå) Viktig at det ser blankt ut når det er en så stor del av motorrommet:

http://s432.photobuc...ilnik-boxer.jpg

post-4211-0-00841400-1331148827_thumb.jp

Endret av Knut Endre
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grundig vask, bruk gjerne Bilthamber Surfex HD, myk børste, tørke, god mikrofiber og som sluttprodukt finnes det mye rart. Avhengig av din lommebok, holdbarhet og finish utsende. Søk på forumet her så finner du mye bra info.

Jeg kan trygt anbefale deg f.eks 303 Aerospace Protectant for bruk i motorromet.

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar.

Hører du sier en masse flotte navn på produkter..men hvor selges de? Er det bare på nett man får tak i produkter som er bedre enn de vanlige Biltema og Turtle Wax? Virker slik ut ifra det jeg leser på forumet her.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo prøve chemical guys VRP black on black engine detailing :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Makki sier, så kommer det an på lommeboken. Surfex får man vel bare kjøpt på nettet, mens produkter til plast får du kjøpt på f.eks Torshov Bilrekvisita, BilXtra og Mekonomen. Ellers er det blant annet; Blankbil.no, Scandicshine.no, Bilnerden.no og Shinearama.co.uk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker plast/vinylfornyer på den harde plasten i motorrommet, og dekkfornyer på slanger og myk gummi.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Som Makki sier, så kommer det an på lommeboken. Surfex får man vel bare kjøpt på nettet, mens produkter til plast får du kjøpt på f.eks Torshov Bilrekvisita, BilXtra og Mekonomen. Ellers er det blant annet; Blankbil.no, Scandicshine.no, Bilnerden.no og Shinearama.co.uk.

Samt...

rbtuning.no

elitecarcare.co.uk

i4detailing.co.uk

cleanyourcar.co.uk

...og flere. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha, orket ikke ramse opp alle daaa :P godt du fyller inn da, så alternativene blir flere!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker nok en gang! Nå har jeg litt å starte på:) Bra med svar og hjelp her inne på forumet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man spør her inne, går det som regel fra å ikke vite hva man skal kjøpe, til å ha altfor mange valgmuligheter, det finnes mange gode produkter der ute ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man spør her inne, går det som regel fra å ikke vite hva man skal kjøpe, til å ha altfor mange valgmuligheter, det finnes mange gode produkter der ute ;)

Det gjør det absolutt! Jeg har funnet ut at jeg vil prøve mye mer, etter å ha lest mye om de forskjellige produktene.. Så var det lommeboken da....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive