spezzy

Bytte interiør i bil

Hei. Jeg har pr dags dato tre/plastikk interiør i bila, jeg har googla litt og kom over denne annonsen på finn, noen som har noe form for erfaring ang. endring av interiør fra tre til feks aluminium interiør??

spezzy

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde vel være relativt greit å få til.

Bare pelle av det gamle og lime på nytt.. Stort sett ikke så mye som kan gå galt heller om det gamle uansett blir kasta :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mange som folierer lister i interiørene om dagen, ganske rimelig 3M-folie tilgjengelig på eBay :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har sett litt på den folien, men da må dette limes oppå eksisterende, noe som jeg tror ikke blir fult så bra som om og bytte hele greia?

noen som har prøvd dette?

Endret av spezzy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig mange som folierer lister i interiørene om dagen, ganske rimelig 3M-folie tilgjengelig på eBay :)

Dette tror eg faktisk er en god løsning, sett mykje bra bilder på div. forum, der dette er blitt drit kult med carbon folie. Billigere er det også ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du linker til er jo bare folie som limes på. Riktignok tykk folie som gir litt dybde. Personlig så er jeg sterk motstander av sånt, det kommer i samme kategori som rattrekk, setetrekk, kromlister utvendig og annet ræl som nye landsmenn er glad i å hive på Civicen eller 3-serien sin. ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg foretrekker å lakkere listene.... ;)

Synes det er mye lekrere å ha helt dønn strøken blank sort eller no, men er vel smak og behag..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det du linker til er jo bare folie som limes på. Riktignok tykk folie som gir litt dybde

åssen vet du at det er folie som limes på ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen vet du at det er folie som limes på ?

Det kan man se på bildet. :)

ALtså, dersom det var sånn som du bytta ut. SÅ hadde ting vært STØPT og ikke skåret ut via laser..

Dessuten, ekte lister har som regel fester og knekk osv her og der for å holde. Denne limes nok utenpå listene dine.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha, jeg trodde det var ferdig utskårede deler som var bare og klipse på jeg.. om det er folie man liver over så går jeg jo heller får noe som koster 200kr inkl frakt fra ebay??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil er det snakk om?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er snakk om en Audi A4 2001 S-LINE. som har tre lister noe jeg er meget misfornøyd med. men jeg fant denne som kommer på ca 250kr, inkl frakt. hva tror dere?

edit: fikk lyst på White Carbon etter litt leting jeg.. :rolleyes:

Endret av spezzy
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er jo et smaksspørsmål, men den derre carbonfolien begynner å bli utslitt syns jeg. Den bør brukes forsiktig skal det bli kult. Lett for det med alt forsåvidt, å ta og hyle over alt av detaljer med folie. Det bildet i den opprinnelige linken her feks, ser jo ikke ut synes nå jeg ;) OD.

Alufolien er litt roligere enn carbonen, litt lettere å tru på på et vis? :) Men uansett ville jeg tenkt nøye på hvilke deler jeg skulle hatt alu på og hvilke man kunne gjort andre ting med, matt sort, skinn/vinyl eller plukke opp andre elementer som er i bilen fra før...bortsett fra treverket da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg tenker kun og ha noe som helst på er tre lista som går fra bak dørene og frem til fram dørene og i en tynn linje på dash bordet..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ordet foliering av båtinteriøret fra Audi A6 en gang. KPMF carbon folie wannabe og ble ganske bra til slutt. Dekorlistene var delvis lakkerte tidligere og underlaget for folien var ikke helt bra. Men det gikk. Mens folka holdt på så prøvde jeg meg litt.

Det gikk ikke så bra :) Vinkler og sånt var vanskelig for MEG..

Så det er sikkert lurt å sette ut jobben for noen som har litt peiling. Ellers kan sluttresultatet bli ganske varierende og blir dyrt mtp flere meter med slikt folie.

Snakk med Håkon O her på forumet, kanskje han kan hjelpe deg.

Her er noen bilder av dekorlistene fra Audi A6 foliert i carbon wannebe folie.

da98c1cd04059644.jpg

f61d408c76f36cae.jpg

f91c8ae908698b15.jpg

92281775368bde3e.jpg

bc2659665608945e.jpg

6c48987e8eb8a220.jpg

df5d39e2c2c244fe.jpg

Finnes ganske bra utvalg av slikt folie:

956b5f8e1c836b1d.jpg

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det høres jo ut som en passe mengde nesten uansett hva man går for ja ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

_MakkI_

Hvor kjøpte du denne folien? synes det så ganske så fett ut jeg, men takk for råd, skal ta kontakt med han imorgen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For et par år siden var det i realiteten kun en folie man kunne tenke seg å bruke på noe annet enn lekene til treåringen og det er 3M Di-Noc. ALLT annet den gang så ut som søppel. Jeg er selv alergisk mot carbon look slik bla suzuki har holdt på med i mange år. . Det nederste bilde til _makki_ representerer vel alt det andre (bortsett fra den ene som likner Di-Noc), mens det han avbilder som innstallert _kan_ være Di-Noc. Har sett andre reklamere med liknende effekt men de faller som regel igjennom med dårligere egenskaper ellers. Di-Noc ser ut som tørr CF. Det har en matt teksturert overflate der man kjenner veven og det er matt. Tørr CF brukes der kostander betyr lite men vekt og styrke betyr alt. Slik sett likner Di-Noc på det kuleste. Di-Noc har også struktur og lysrefleksjonen forandrer seg med vinkelen akkurat som ekte Carbon. Slik sett er det ganske ok. Man trenger primer også for å gjøre gode jobber. Primer legger man alle steder man trenger ekstra heft. Nede i daler, på baksiden der det avsluttes osv.

Jeg er på ingen måte noen ekspert men foliert noen få paneler med varierende hell. Nå skal jeg til med runde to og teste primer på et par ting der det har sluppet litt.

Di-Noc får man også i børstet alu, børstet messing, mahogni look, muligens flere varianter i dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg går for børstet alu, bestilte sånn sample pakke til 2 dollar før helga, så får jeg sett åssen det ser ut i virkeligheten før jeg slår til

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive